قیمت سکه کاهش یافت

    کد خبر :332100

هر قطعه قیمت سکه تمام طرح جدید سه میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، نیم‌سکه یک میلیون و ۶۸۱ هزار تومان و ربع‌سکه ۸۵۱ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر از کاهش قیمت سکه نسبت به دیروز خبر داد و ضمن ارائه پیشنهاداتی برای مدیریت بازار سکه به رییس کل جدید بانک مرکزی، گفت: قیمت‌ها به گونه‌ای است که تقاضای خرید مصنوعات طلا افت کرده و قدرت خرید سکه نیز وجود ندارد. .

ابراهیم محمدولی در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین قیمت‌های بازار طلا تا لحظه ارسال این خبر اظهار کرد: هر قطعه قیمت سکه تمام طرح جدید سه میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، نیم‌سکه یک میلیون و ۶۸۱ هزار تومان و ربع‌سکه ۸۵۱ هزار تومان است.

وی با اشاره به قیمت جهانی هر اونس طلا به ارزش ۱۲۲۷ دلار، افزود: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۷۲ هزار و ۲۵۰ تومان، هر مثقال طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۰۰ تومان، هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۳۰۰ تومان و سکه یک گرمی ۴۶۱ هزار تومان در بازار تعیین شده است.

پیشنهاداتی به آقای رییس‌کل رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت‌ها نسبت به دیروز کاهش داشته، اما نسبت به ساعات پیش قیمت‌ها افزایشی شده است، افزود: امیدواریم این کاهش قیمت همین‌طور ادامه یابد و آرامش هم برگردد.

ان‌شاءالله ریاست جدید بانک مرکزی سیاستی را به کار گیرد و در عمل شدت و حدت داشته باشد و با اطرافیان مشورت کند تا آرامش را به بازار اقتصادی و سکه و طلا برگرداند.

محمدولی در ادامه خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید در درجه اول عرضه و تقاضا را مد نظر قرار دهد و در درجه دوم هرآنچه نیاز بازار است را هم بتواند تامین کند. اگر این اتفاقات بیفتد آرامش در بحث سکه به بازار برمی‌گردد و قیمت طلا هم که جهانی است. امیدواریم در آینده وضعیت موجود بهبود یافته و نوسانات و تنش‌ها و التهابات از بین برود.

افت تقاضای خرید طلا؛ نبود قدرت خرید سکه وی درباره حاشیه‌های ایجادشده و تاثیر آن بر بازار توضیح داد: ممکن است مواردی اثرگذاری زیادی نداشته باشد، اما نمی‌تواند بی‌تاثیر هم باشد.

طلا فلزی است که عوامل خارجی و داخلی خیلی زود روی آن تاثیر می‌گذارد. در این برهه از زمان ممکن است این گونه موارد، از استعفا و حرف و حدیث‌ها تاثیر جزئی روی قیمت طلا داشته باشد، اما اگر بانک مرکزی خیلی زود بتواند تعهدات و ثبات را در بازار ایجاد کند، تاثیراتش کوتاه‌مدت و زودگذر است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پاسخ به میزان تقاضا برای طلا و سکه بیان کرد: با این قیمت‌ها نمی‌توان انتظار داشت تقاضا خیلی زیاد باشد. تقاضا در بحث مصنوعات که خیلی پایین است و رکود عجیبی وجود دارد.

در زمینه سکه هم معمول و معقول است و شدت نگرفته، زیرا قیمت‌ها طوری شده که مردم کمتر قدرت خرید دارند و نمی‌توانند تقاضای خرید داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید