اسامی کسانی که در لیست وزیر نبودند

    کد خبر :332087

محمد شریعتمداری با حضور در یک برنامه تلویزیونی اسامی بیش از 100 شرکت و شخصیت حقیقی که در زمان ممنوعیت واردات خودرو با نفوذ در وزارت صنعت اقدام به ثبت سفارشات خود و واردات آنها کرده بودند را منتشر کرد.

به گزارش جماران، این شرکت‌ها و افراد با نفوذ خود در سازمان توسعه تجارت که محسنی اژه‌ای ظهر امروز از بازداشت مدیرکل و معاون آن خبر داد، مبالغ زیادی ارز از کشور خارج و نبض بازار خودرو‌های خارجی و لوکس در سال گذشته را به دست گرفتند.

از میان تعداد خودرو‌های که غیر قانونی ثبت سفارش شده اند، ۲۶۶۲ دستگاه خودروی هیوندای، ۴۸۷ دستگاه انواع خودروی بی ام و، ۱۶۳ دستگاه انواع خودروی کیاموتور، ۲۴ دستگاه انواع خودروی لوکس کمپانی نیسان، ۲۶۴۸ دستگاه انواع خودروی تویوتا، ۴۸ دستگاه پورشه، ۱۱۳ دستگاه ولوو سی ۹۰، ۱۰۶ دستگاه مرسدس بنز و ۴۶ دستگاه انواع خودروی کمپانی رنو وارد کشور شده اند.

محاسبه حجم تخلفات صورت گرفته پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، اما برآورد‌های تقریبی از رقمی مابین ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان حکایت دارد.

بنابرگفته‌ای وزیر این لیست مشتمل بر ۱۰۰ شرکت و شخص متخلف است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که اسامی شرکت‌های متعدد در واقع فریبی بیش نیست و گردانندگان این شرکت‌ها تعداد معدودی هستند با اسامی مختلف!

نمایندگی‌ها و متقاضیان!

در لیست منتشر شده از سوی محمد شریعتمداری دو ستون وجود دارد؛ یکی نمایندگی و دیگری متقاضی، که پیگیری‌های خبرنگار جماران از مسولین وزارت صنعت و معدن مشخص نکرد که در هر ثبت سفارش خودرو هم نمایندگی متخلف شناخته می‌شود و هم متقاض یا خیر! وزیر صمت نیز در برنامه تلویزیونی که حضور یافت از وجود هم کاری بین نمایندگی و متقاضی نام نبرد. البته در برخی موارد نام متقاضی و نام نمایندگی در ثبت سفارشات صورت گرفته یکسان است.

در بین نمایندگی‌ها نام ۱۰ شرکت دیده می‌شوند که خیلی از این نام‌ها از گذشته نیز با حاشیه و سروصدا همراه بوده اند.

نام شرکت

تعداد خودروهای وارداتی

پرشیا خودرو

373

کرمان موتور

265

پاکرو سبز قشم

601

اطلس خودرو

218

آسان موتور

2058

معین موتور

48

جهان نوین اریا

54

ایرتویا

2072

افرا موتور

130

تجارت نگین خودرو

3

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید