سامسونگ و استخدام متخصص انویدیا برای توسعه پردازنده گرافیکی اختصاصی

    کد خبر :331969

چند وقتی است که سامسونگ به دنبال توسعه پردازنده گرافیکی اختصاصی برای موبایل های خود بوده و به نظر می رسد این کمپانی بالاخره توانسته فرد مناسب را برای رهبری پروژه پیدا کند.

شرکت کره ای به تازگی «دکتر چینگ پینگ لو» را که قبلاً در انویدیا روی چیپست های nForce با پردازنده گرافیکی یکپارچه کار کرده بود، به استخدام خود درآورده و امیدوار است بتواند با استفاده از دانش و تجربیات این متخصص کهنه کار، پردازنده گرافیکی اختصاصی خود را برای تلفن های هوشمند توسعه دهد.

جالب است بدانید که آقای لو مدتی هم در کمپانی مدیاتک روی پروژه مشابهی فعالیت کرد؛ اما در نهایت و با وجود پیشرفت قابل ملاحظه پردازنده گرافیکی اختصاصی مدیاتک (که برای کاهش وابستگی به کمپانی های ARM و Imagination توسعه یافته بود)، این پروژه لغو شد.

چینگ پینگ لو هم اکنون در مراکز تحقیق و توسعه سامسونگ در آمریکا (شهرهای آستین و سن خوزه) حضور داشته و بر اساس اخبار موجود، طرح های نوآورانه او در قالب پروژه SGPU نتایج رضایت بخشی را به دنبال داشته اند. البته پژوهشی که منجر به استفاده از ساختار جدید در پردازنده گرافیکی سامسونگ شده، ابتدا از مرکز Suwon کره جنوبی آغاز شد که از طریق طراحی VLIW امکان پردازش داده های سنگین در زمان کم را فراهم می کند.

لازم به ذکر است که نتایج پروژه علاوه بر پردازنده گرافیکی، در حوزه هوش مصنوعی نیز کاربرد دارند که در کنار پتنت های آقای لو در زمینه یادگیری ماشینی، احتمالاً مورد توجه تیم بیکسبی (دستیار صوتی هوشمند سامسونگ) قرار خواهند گرفت.

گفتنی است دکتر لو معاون ارشد شرکت «NovuMind» نیز هست که در حوزه طراحی و تولید چیپ های پردازش هوش مصنوعی کم مصرف فعالیت دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید