سالاری مطرح کرد

تامین سرانه‌های خدماتی با آزادسازی عرصه‌های شهری از دکل‌های فشار قوی

    کد خبر :331943

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از توافق اولیه مدیریت شهری تهران و شرکت برق منطقه‌ای برای آزاد سازی عرصه‌های شهری دارای دکل‌های فشار قوی منطقه ۱۶ خبرداد.

محمد سالاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدید خود از منطقه ۱۶ شهر تهران و محدوده قرارگیری دکل‌های برق فشار قوی در این منطقه گفت: متاسفانه مجموعه قابل توجهی از عرصه‌های شهری در مناطقی مانند ۱۶، ۲۰،۵ و۴ و سایر مناطق زیر این دکل‌ها و کابلهای فشار قوی که وزارت نیرو و شرکت برق منطقه‌ای شهر تهران برای تامین برق تهران استفاده می کنند، قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: این مساله موجب بلااستفاده شدن بخش قابل توجهی از اراضی باز شهری بدلیل عوارض و خطرات ناشی از وجود این دکلها و کابل‌های فشار قوی شده است.

سالاری افزود: با پیگیریهایی که در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران و از سوی نمایندگان مردم تهران در مجلس صورت گرفت، در جلسه فرمانداری تهران با نمایندگان شورای شهر و نمایندگان مردم تهران در مجلس، شهرداران مناطق و مسئولان برق منطقه‌ای توافق شد، مطالعات مربوط به انتقال کابل‌ها انجام شود و نهایتا با یک تصمیم جدی نسبت به حل این مشکل که تعداد قابل توجهی از مناطق و عرصه‌های شهری را تحت تاثیر قرار داده است، اقدام شود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در منطقه ۱۶ حدود ۴۰ هکتار از اراضی باز شهری زیر دکل ها و کابل های فشار قوی برق قرار گرفته‌اند اظهار کرد: ضرورت دارد برق منطقه‌ای و شهرداری تهران طی توافق با مشارکت بخش خصوصی نسبت به آزادسازی این عرصه ها اقدام کند تا بخشی از این عرصه ها واگذار شود.

سالاری ادامه داد: با این تصمیم یک تحول بسیار جدی در تامین سرانه ها و فضای سبز و پارکها در این مناطق که عمدتا ناطق کم برخوردار هستند صورت می گیرد . انتظار ما از وزارت نیرو و شرکت برق منطقه ای تهران اینست که با آزادسازی عرصههای باز شهری که زیر این دکلها قرار دارند به تامین سرانههای خدماتی کمک کنند تا عرصههای آزاد شده در اختیار مردم جنوب شهر تهران قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید