استاندارد سازی خدمات پوست و مو/تعیین هزینه ها و افراد مجاز

    کد خبر :331905

رئیس انجمن متخصصین پوست ایران، گفت: استاندارد سازی خدمات پوست، مو و زیبایی، در حال انجام است تا مشخص شود چه کسانی می توانند این خدمات را با هزینه های مشخص ارائه بدهند.

دکتر فرهاد هنجنی رئیس انجمن متخصصین پوست ایران، با بیان اینکه در طول حدود سه سال و نیم اخیر از آغاز فعالیت های هیات مدیره جدید انجمن متخصصین پوست ایران، اقدامات پیگیرانه و موثری در راستای اهداف علمی و صنفی اعضا انجمن متخصصین پوست ایران انجام شده است، گفت: برگزاری دوره های فراگیری مهارت و کارگاه های عملی همچنین ایجاد دوره های کوتاه مدت مهارت آموزی بالینی ویژه همکاران در زمینه های جراحی پوست، لیزر، تزریق فیلر، نخ، جوانسازی و… ، حتی راه اندازی دوره های آموزش مدون به ویژه برای همکاران شهرستان ها جهت به روز رسانی علمی و اعطای گواهینامه های آموزشی پیرو رایزنی با اداره آموزش مداوم وزارت بهداشت می تواند افق روشنی ایجاد کند.

وی افزود: برگزاری جلسات متعدد و مکاتبات فراوان با مسئولین وزارت بهداشت، معاونت درمان، معاونت آموزشی، دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، سازمان غذا و دارو، اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و انجمن های فعال در حوزه زیبایی به منظور استانداردسازی خدمات و پروسیجرهای مختلف پزشکی مبنی بر اینکه چه کسی با چه دانش و ابزاری و چه میزان هزینه مجاز و قادر به ارائه خدمات پوست، مو و زیبایی است، همگام با سایر رشته ها در حال انجام است.

هنجنی با اشاره به حمایت انجمن از بیماران پروانه ای برای شناخته شدن به عنوان بیماری خاص، همچنین تلاش برای بیماران مبتلا به ایکتیوز در همین راستا؛ پیگیری برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن برخی از داروها به منظور حمایت و کمک به بیماران از دیگر فعالیت های انجمن بوده است گفت: جمع آوری کمک نقدی بالغ بر ۲۱۴ میلیون تومان برای زلزله زدگان کرمانشاه و ویزیت رایگان به همت شاخه استانی انجمن متخصصین پوست ایران در آن استان و همچنین اعلام آمادگی انجمن برای درمان های تکمیلی و زیبایی مصدومان حادثه پلاسکو بخش دیگری از خدمات عام المنفعه و انسان دوستانه انجمن است.

رئیس انجمن متخصصین پوست ایران، پیگیری برای نظارت دقیق تر بر ورود فناوری های نوین و تجهیزات پزشکی جدید بویژه لیزر و دستگاههای مرتبط با پوست و زیبایی را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: بر اساس بررسی های انجام شده سالانه حجم زیادی وسایل و تجهیزات در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی، جوانسازی و لیزر وارد کشور می شود که متاسفانه بطور دقیق مشخص نیست کجا و توسط چه افرادی مورد بهره برداری قرار می گیرد! تلاش ما بر این است که علاوه بر نیاز سنجی کشور، محل و فرد استفاده کننده از این تجهیزات مشخص شود تا بدین ترتیب از دخالت افراد سودجو و غیر حرفه ای که ارتباطی با درمانهای پوست و زیبایی ندارند جلوگیری شده تا مانع آسیب به هموطنان و ایجاد خسارات جبران ناپذیر گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: راه اندازی کمیته کاسمتیک با همکاری و حضور جدی و مستمر نمایندگان انجمن های مرتبط با زیبایی شامل انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی، انجمن جراحان گوش گلو و بینی، انجمن راینولوژی، انجمن اکولوپلاستی ، منجر به تصمیمات خوبی شده است.

وی یادآور شد: حاصل این جلسات تدوین و نگارش نامه های مختلف و متعدد با امضا روسای انجمن های مذکور برای وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در راستای اجرای دقیق کوریکولوم آموزشی و جلوگیری از مداخله افراد سود جو و غیر متخصص در امور زیبایی بود که امیدهای فراوانی در احقاق حقوق حرفه ای و تخصصی همکاران ایجاد خواهد کرد و در حال پیگیری است.

رئیس انجمن متخصصین پوست ایران گفت: در عرصه های بین المللی سعی کردیم تا با افراد صاحب نام و شاخص علمی در سطوح بین المللی همگام شویم. بدین منظور با دعوت از استادان و میهمانان خارجی و روسای انجمن های پوست سایر کشور ها برای حضور در کنگره های داخلی انجمن متخصصین پوست ایران در چند کنگره اخیر ارتباطات خوبی از نظر علمی برقرار شد.

هنجنی گفت: با هدف ارتباط تنگاتنگ با سایر همکاران به تازگی در مجمع انجمن های پوست جهان در ویتنام شرکت کردیم؛ در این گردهمایی که ۱۲۰ نفر از ۴۰ انجمن پوست جهان شرکت داشتند، رایزنی لازم با روسای انجمن پوست سایر کشورها از جمله آمریکا، انگلیس، چین، هند، استرالیا، بلاروس و…، برای برقراری ارتباطات دو جانبه و دعوت برای سفر به ایران انجام گرفت.

به گزارش مهر، وی گفت: در ادامه اهداف بین المللی، چندی پیش در گردهمایی سالیانه انجمن پوست انگلستان که در اسکاتلند برگزار شد به نمایندگی از انجمن متخصصین پوست ایران حضور پیدا کرده و طی دیدار با رییس انجمن متخصصین پوست انگلستان جهت ایجاد زمینه های مناسب همکاری و دعوت از متخصصان پوست این کشور نشستی انجام شد.
حضور انجمن در یک بخش مجزا در کنگره بین‌المللی پوست و زیبایی در هند و سخنرانی در این گردهمایی؛ همچنین هماهنگی حضور انجمن در یک جلسه مجزا در کنگره جهانی پوست در سال ۲۰۱۹ در میلان به منظور بیان عملکرد و توانایی های انجمن متخصصین پوست ایران از دیگر اقدامات برون مرزی بوده است.

هنجنی در پایان در خصوص مجله تخصصی انجمن که در اسکوپوس نمایه است گفت: گرچه از نظر زمانی در چاپ عقب هستیم ولی امیدواریم با همکاری بیشتر اعضا هیات تحریریه این امکان وجود داشته باشد تا در آینده نزدیک به نمایه های بین المللی دیگر مثل پابمد و آی اس آی وارد شویم.

هجدهمین کنگره انجمن متخصصین پوست ایران با حضور میهمانان داخلی و خارجی، سوم تا پنجم مرداد ۹۷ در محل هتل المپیک تهران برپاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید