مازندران تا پایان سال از شیرابه پاک می‌شود!

    کد خبر :331780

استاندار مازندران گفت: تا پایان امسال در هیچ نقطه‌ای از مازندران شیرابه زباله که به زمین نفوذ کند، نخواهیم داشت.

محمد اسلامی در همایش موانع فرهنگی توسعه پایدار مازندران با بیان این که مقابله با آسیب های وارده به اکوسیستم، محیط زیست، جامعه و سلامت و امنیت غذایی برنامه از برنامه‌های محوری ما بوده و هم چنان با جدیت تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: بالغ بر 1400 تن زباله را در قالب‌ پروژه‌های نیروگاهی تا پایان سال جاری ساماندهی خواهیم کرد و با جدیت سرمایه گذاری های لازم در خصوص پروژه های تعیین تکلیف نشده را دنبال می کنیم.

وی افزود: در تلاشیم تا پسماند را با یک فرهنگ واحد در خانه متوقف و ساماندهی کنیم و طرح تفکیک زباله از مبدا را آغاز کردیم.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با اشاره به این که سرزمین ما دارای ظرفیت های قابل بهره برداری و توان لازم برای اتصال به بازارهای بیرون است، یادآور شد: توسعه زیرساخت ها و انجام سرمایه گذاری ها از سوی بخش خصوصی دو بال توسعه مازندران هستند که به جد پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به این که باید به کمک مردم کیفی سازی محیط زندگی مردم را انجام دهیم تا مردم ما به آسایش برسند، گفت: باید با راه حل های ساده در مقیاس شهر و روستا، کیفیت زندگی مردم را تغییر دهیم، نباید بگذاریم مشکلات ساده به مرور تبدیل به چالش های بزرگ شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: در زمستان 96 برای نخستین بار، مرکبات مازندران با مدیریت قاطع به صورت تازه به بازار رسید و میوه های تابستانی مازندران را برای نخستین بار با راه حل های خلاقانه به بازار صادراتی رساندیم.

استاندار با اشاره به این که در سند اقتصاد مقاومتی مازندران در 12 محور، تمام ابعاد و ظرفیت ها در نظر گرفته شده و پروژه های مرتبط به عنوان محرک های اقتصادی دیده شده است، یادآور شد: برای نخستین بار از اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران خواستیم تا بسته فرهنگی سال 97 را تدوین و منتشر کند تا برنامه های فاخر، هدف گردشکران قرار گیرد و در این برنامه به دریا و کارکردهای آن نگاه ویژه کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، اسلامی با بیان این که بهره برداری درست از ظرفیت های استان نیازمند یک برنامه است افزود: برداشتن موانع پروازی در باند فرودگاه ساری، برطرف نمودن موانع پرواز در فرودگاه رامسر و پیگیری برای تمهید استادیوم وطنی قائم شهر از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید