آیا توئیت آخر شبی علیه روحانی با لباس زیر ریاست‌جمهوری توئیت شد؟

    کد خبر :331746

” البته، این توئیت زمانی منتشر شد که این رئیس‌جمهور دوست‌دار تعطیلات از تعطیلات گلف‌بازی آخرهفته به کاخ سفید بازگشت. زیرا این واقعا همه آن چیزی است که او انجام می‌دهد. شغل اصلی او توئیتربازی و گلف‌بازی است و زمانی که هیچ کاری ندارد، رئیس‌جمهور حساب می‌شود”.

دیپلمات ارشد آمریکا در اقدامی کم‍ سابقه، در جمع ایرانیان مقیم آمریکا سخنرانی کرد و به جزئیات اوضاع داخلی ایران پرداخت. اکثر رسانه‌های آمریکایی از این اقدام انتقاد کردند.

به گزارش فرارو، عصر یکشنبه گذشته به وقت آمریکا، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، برای تعدادی از ایرانیان مقیم آمریکا، درباره اوضاع داخلی ایران سخنرانی کرد و انتقادات شدیدی از ایران بیان کرد. رسانه‌های آمریکایی به طور گسترده به این اقدام پومپئو واکنش نشان دادند.

“ایرانیان آمریکا نگذارند پومپئو سخنگوی آنان باشد”

روزنامه واشنگتن‌پست، در یادداشتی به اظهارات پومپئو پرداخت و گفت: ایرانیان آمریکا باید سخن بگویند و نگذارند پومپئو از جانب آن‌ها سخن بگوید. به گفته این روزنامه، پومپئو ادعا می‌کند که از ایرانیان حمایت می‌کند، اما اقدامات دولت آمریکا که مستقیما به ایرانیان آسیب می‌زنند، اثبات ادعای آن مبنی بر حمایت از رفاه ایرانیان را دشوار می‌سازد.

این روزنامه، در رابطه با توئیت ترامپ هم به نقل از یکی از مشاوران ترامپ اعلام کرد هدف ترامپ از هشدار تند به روحانی، انحراف توجه از نشست هلسینکی بود. زیرا پس از این نشست، سران دو حزب جمهوریخواه و دمکرات بشدت از ترامپ انتقاد کردند.

مجله نشنال ریویو هم، واکنش ایران به سخنرانی پومپئو را تیتر خود قرار داد و نوشت: ” اظهارات پومپئو، مداخله‌ای در امور داخلی است”.

رادیو ان‌پی‌آر آمریکا، در گزارشی ضمن اشاره به تلاش پومپئو برای حمایت از ناآرامی‌ها در ایران، به نقل از کارشناسان تصریح کرد حمایت دولت ترامپ از اعتراضات در ایران، ممکن است نتیجه معکوس دهد.

توئیت ترامپ، سخنرانی پومپئو را بی‌اثر کرد!

روزنامه وال‌ستریت ژورنال، که به اتخاذ مواضع مخالف جمهوری اسلامی ایران مشهور است، سرمقاله امروزش را به سخنرانی پومپئو اختصاص داد و مدعی شد توئیت ترامپ علیه روحانی باعث انحراف توجه از سخنرانی پومپئو شد. این روزنامه سخنرانی پومپئو را “بیان‌کننده حقیقت” توصیف کرد و مدعی شد که این سخنرانی شایسته توجه بیشتری بود.

“پیر خرفت کاخ سفید، ما را به جنگ با ایران می‌کشاند”

مجله آمریکایی د روت، در یادداشتی به قلم استیفن کروکت، ویراستار ارشد این مجله، به شدت از جنگ‌طلبی ترامپ در برابر ایران انتقاد کرد و نوشت: ” اگر این تهدیدات پرسروصدا حقیقی باشد، شاید این اولین بار در تاریخ آمریکا باشد که رئیس‌جمهور ایالات متحده ما را از طریق توئیتر به جنگ می‌کشاند. یکشنبه آخر شب، رئیس‌جمهور جعلی و ستاره بسیار واقعی واقعیت، تصمیم گرفت، یک توئیت خشمگین با حروف بزرگ به ایران صادر کند”.

این مجله پس از اشاره به توئیت هشدارآمیز ترامپ به ایران، با لحنی بسیار تند افزود: ” اولا، رئیس‌جمهور (آمریکا) در سال ۱۱:۲۴ شب چه غلطی می‌کرد؟ ثانیا، چرا در کاخ سفید، تلفنش را در یک جای امن و دور نگذاشته بودند؟ ثالثا، آیا این توئیت آخر شبی با لباس زیر ریاست‌جمهوری توئیت شد؟ رابعا، مگر لباس زیر ریاست‌جمهوری هم مهم است؟”..

این مجله تصریح کرد: ” البته، این توئیت زمانی منتشر شد که این رئیس‌جمهور دوست‌دار تعطیلات از تعطیلات گلف‌بازی آخرهفته به کاخ سفید بازگشت. زیرا این واقعا همه آن چیزی است که او انجام می‌دهد. شغل اصلی او توئیتربازی و گلف‌بازی است و زمانی که هیچ کاری ندارد، رئیس‌جمهور حساب می‌شود”. اگر چه هشدار این مجله، تند بود، اما سایر رسانه‌های آمریکایی هم از رویکرد ترامپ انتقاد کردند.

روزنامه نیویورک‌تایمز، در یادداشتی، استراتژی ترامپ در برابر ایران را ناکارآمد دانست و تصریح کرد تردید‌های جدی درباره امکان تسلیم شدن مقامات ایرانی به فشار‌های ترامپ وجود دارد.

اظهارات ستیزه‌جویانه پومپئو و ترامپ علیه ایران، با استقبال رسانه‌های محافظه‌کار آمریکایی مواجه شد. وبگاه نشریه نشنال ریویو، سخنرانی پومپئو در کتابخانه ریگان علیه ایران را “عالی” توصیف کرد و مخاطبانش را به گوش دادن به آن توصیه کرد.

وبگاه واشنگتن‌اگزمینر، در یادداشتی به قلم تام ریگان، با اشاره به تنش‌های ایران و آمریکا، مدعی شد توفان بین این دو کشور در حال آماده شدن است. این وبگاه، جنگ لفظی دولت ترامپ علیه ایران را نشان‌دهنده “شکاف روبه رشد دیپلماتیک” دانست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید