ابراهیمی می‌توانست مرد سال باشد/ انتخابات به نفع پرسپولیس بود

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ۸:۵۱
    کد خبر :331726

پیشکسوت تیم استقلال با بیان اینکه امید ابراهیمی می‌توانست مرد سال فوتبال ایران باشد، گفت: پاس گل‌های محسن مسلمان نقره‌ای است نه طلایی!

دوشنبه شب مراسم انتخاب بهترین‌های سال انجام شد و فدراسیون فوتبال بهترین‌های فصل گذشته را از نگاه خودش معرفی کرد. محمد مومنی پیشکسوت تیم استقلال در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: به نظرم کارشناسانی که بهترین‌ها را انتخاب کردند رویه واحدی نداشتند. آنها در برخی انتخابات کل فصل مثل لیگ، آسیا و جام جهانی را در نظر گرفتند و در برخی انتخابات دیگر فقط لیگ را در نظر گرفتند. اما در مجموع کاری کردند که تصمیماتشان به سود پرسپولیس باشد.

وی در این خصوص توضیح داد: به عنوان مثال انتخاب بهترین دروازه بان بیرانوند بود و بهترین مدافع جلال حسینی. من در این که بیرانوند بهترین دروازه‌بان ایران است شکی ندارم. اما اگر ملاک فقط لیگ بود، انصافا سیدحسین حسینی بهترین دروازه بان لیگ برتر بود. حسینی بود که رکورد طولانی ترین دقایق گل نخوردن در لیگ را جابجا کرد. اما در مقابل بیرانوند در لیگ عملکرد ضعیفی داشت و گاهی گلهایی خورد که حتی دروازه بان‌های مبتدی هم نظیر آن را دریافت نمی کنند. لابد کارشناسان گفتند چون بیرانوند پنالتی رونالدو را گرفت او را معرفی کنیم. در حالی که آن اتفاق مربوط به جام جهانی بود و ارتباطی با لیگ ندارد.

مومنی در ادامه بیان داشت: اما می‌بینیم همین کارشناسان که در انتخاب بهترین دروازه‌بان جام جهانی را هم در نظر می‌گیرند، در انتخاب بهترین مدافع فقط لیگ را لحاظ می‌کنند و سید جلال را انتخاب کردند. اگر در این آیتم هم مثل آیتم دروازه‌بانی کار می‌کردند باید سید مجید حسینی که در جام جهانی یک ستاره و پدیده بود و در لیگ هم عملکرد فوق العاده‌ای داشت را به عنوان بهترین مدافع سال انتخاب می‌کردند.

پیشکسوت استقلال در خصوص انتخاب جباروف به عنوان بهترین پاسور مسابقات بیان داشت: شاید این سئوال پیش بیاید که چرا محسن مسلمان که بیشترین تعداد پاس گل را داد این جایزه را نگرفت. به اعتقاد من پاس های جباروف طلایی هستند اما پاس های مسلمان نقره‌ای هستند! ما تعریف خوب و جامعی از پاس گل نداریم. خیلی از پاس‌های منتهی به گل واقعا پاس گل نیستند و این از شانس طرف پاس دهنده است که توپ ارسالی‌اش گل می‌شود. اما بعضی پاس ها واقعا پاس گل هستند اما از بدشانسی نفر پاس دهنده، مهاجم این پاس را گل نمی کند.

مهاجم پیشین آبی‌ها در خصوص انتخاب امید ابراهیمی بعنوان بهترین هافبک اظهار داشت: ابراهیمی نه تنها بهترین هافبک، بلکه به نظر من بهترین بازیکن فصل گذشته بود. امید هم در لیگ هم در آسیا و هم در جام جهانی بهترین بازیکن ایرانی بود و حق او بود که هم بهترین هافبک باشد و هم مرد سال فوتبال ایران. اما چون جایزه بهترین هافبک را به ابراهیمی دادند ملاحظه کردند و امیری را بعنوان مرد سال معرفی کردند. البته امیری هم یک بازیکن زحمتکش و بسیار خوب و مفید است که چه در جام جهانی و چه در لیگ و آسیا بهترین عملکرد را داشت و من این انتخاب را به امیری تبریک می گویم.

مومنی در خصوص تغییرات مدیریتی در استقلال گفت: این تغییرات را به فال نیک می گیرم. فتحی از مدیران جوان و با انگیزه است و در همین مدت زمان اندکی که مدیریت این تیم را در دست گرفته اتفاقات مثبتی در آن افتاده است و دلگرمی هایی پیش آمده است. یکی از بهترین تصمیماتی که در این مدت گرفت استفاده از هادی مباشری در باشگاه است. مباشری هم انسانی نظام مند، قانون محور و کاملا آشنا به فوتبال است و می‌تواند منشا خدمات شایسته ای به استقلال باشد.

به گزارش مهر، پیشکسوت آبی‌ها گفت: فتحی در همین مدت کم سعی کرده همدلی خاصی بین پیشکسوتان و باشگاه ایجاد کند. همدلی عموم پیشکسوتان با باشگاه حلقه مفقوده این باشگاه بود که مدیریت قبلی به آن توجه نمی‌کرد. در دوران مدیریت قبلی تنها برخی از پیشکسوتان نزدیک به باشگاه بودند و عموم پیشکسوتان از باشگاه دور بودند و خود را از باشگاه نمی‌دانستند. امیدوارم فتحی بتواند اتفاقی را رقم بزند که همه پیشکسوتان مثل همان زمانی که برای این تیم بازی می کردند این تیم را از خود دانسته و باشگاه را خانه خودشان بدانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید