گلکسی نوت 9 احتمالا با نسخه‌ی پایه 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد

    کد خبر :331580

سامسونگ تصمیم گرفته است نسخه‌ی پایه‌ی گلکسی نوت ۹ را با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه کند.

سامسونگ به زودی از گلکسی نوت ۹ رونمایی خواهد کرد. گفته می‌شود که این پرچمدار، برخلاف سایر پرچمداران این شرکت، فاقد نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی خواهد بود. یک منبع آگاه که به تامین‌کنندگان چینی سامسونگ هم نزدیک است، تایید کرده است که نسخه‌ی پایه‌ی این فبلت، مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی خواهد بود.

این اطلاعات جدید، با بسیاری از دانسته‌های پیشین ما در مورد Galaxy note 9 در تضاد است. پیش‌تر فاش شده بود که Samsung قصد دارد گلکسی نوت ۹ را در چهار مدل به ترتیب با با حافظه‌‌ی داخلی و حافظه‌ی رم ۶/۶۴، ۶/۱۲۸، ۸/۲۵۶ و ۸/۵۱۲ گیگابایت به بازار عرضه کند؛ اما گزارش اخیر باعث می‌شود که یکی از این نسخه‌ها یعنی ۶/۶۴ را از فهرست مشخصات احتمالی گلکسی نوت 9 خط بزنیم. البته هنوز نمی‌توان با قطعیت مشخص کرد که آیا سامسونگ برای همیشه حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی را از پرچمداران خود حذف کرده است یا پس از این هم می‌توانیم منتظر ارائه‌ی پرچمداری با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی باشیم.

غول کره‌ای، از سال ۲۰۱۶ و با ارائه‌ی فبلت ناکام گلکسی نوت ۷، رویه‌ی ارائه‌ی نسخه‌ی پایه‌ی ۶۴ گیگابایتی از پرچمداران خود را در پیش گرفت. در دو سال اخیر و طی ۴ مدل ارائه‌ی پرچمداران سامسونگ (گلکسی نوت ۷، گلکسی اس ۸، گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۹) به بازار، در حالی که سایر نسخه‌ها به حافظه‌هایی با ظرفیت بیشتر مجهز شدند، حافظه‌ی داخلی نسخه‌ی پایه همچنان روی ۶۴ گیگابایت ماند. اگر سامسونگ واقعا تصمیم به افزایش حافظه‌ی داخلی نسخه‌ی پایه‌ی پرچمدار خود گرفته باشد، امسال در کشورهای غیر آسیایی، شاهد عرضه‌ی دو نسخه‌ی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی از گلکسی نوت ۹ خواهیم بود؛ چرا که تاکنون در خارج از آسیا، پرچمداران و محصولات رده‌بالای سامسونگ همواره در دو نسخه ارائه شده‌اند. انتظار نمی‌رود که نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی در خارج از کره‌ی جنوبی و چین به صورت رسمی عرضه شود.

انتظار می‌رود سامسونگ در مراسم Unpacked که در تاریخ ۱۸ مرداد (۹ آگوست) در شهر نیویورک برگزار می‌شود، از گلکسی نوت ۹ رونمایی کند و این پرچمدار تا ۲ هفته پس از رونمایی، به ویترین فروشگاه‌های سراسر جهان راه یابد. گلکسی نوت ۹، اشتراک‌های زیادی با گلکسی اس ۹ پلاس خواهد داشت؛ اما نسبت به اس ۹ پلاس نمایشگر آن بزرگتر، دوربین دوگانه‌ی آن قدرتمندتر و بیکسبی آن بهبودیافته‌تر خواهد بود. بزرگترین مزیت گلکسی نوت ۹ نسبت به آخرین پرچمدار سری اس سامسونگ، قلم آن است که گفته می‌شود به لطف تجهیز به بلوتوث، قابلیت‌های بسیاری دارد و امکان استفاده به عنوان کنترل از راه دور را به کاربر می‌دهد.

نظر شما در مورد این تصمیم سامسونگ چیست؟ آیا حذف نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی و به تبع آن، سلب امکان خرید ارزان‌تر گلکسی نوت ۹ از کاربران را منطقی می‌دانید؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید