توصیه یک روانشناس به خانواده‌ها:

چگونه میزان تماشای کارتون در کودکان را کنترل کنیم؟

    کد خبر :331525

یک روان شناس با تاکید بر لزوم نظارت والدین بر عوامل موثر در آموزش فرزندان، گفت: زمانی که فرزندان مشغول تماشای فیلم هستند می‌توان به صورت همزمان یک سرگرمی برای آنها طراحی کرد که از همان جذابیت فیلم برخوردار باشد و دیگر کودکان تمایلی به دیدن فیلم پیدا نکنند.

مریم فرضی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: والدین بایستی بر نحوه آموزشی که قرار است از طریق فضای مجازی، بازیهای رایانه‌ای و مواردی از این دست به فرزندان ما منتقل شود نظارت داشته باشند.

این روان شناس با اشاره به عوامل تاثیرگذار در آموزش و تربیت فرزندان تصریح کرد: فرزندان از طریق کتاب، فضای مجازی و بازیهای رایانهای و یا طرق دیگر به صورت غیرمستقیم آموزش می بینند.

فرضی با بیان اینکه والدین باید بر نحوه آموزشی که قرار است از این طریق به فرزندان منتقل شود، نظارت داشته باشند، اظهار کرد: والدین بایستی در ارتباط با انتخاب بازی‌ها دقت کنند، یعنی بازی‌ها باید مفید و مخصوص گروه سنی کودکان باشند.

وی در ادامه توضیح داد: حین بازی فرزندان با طرح سوال، مشغول کردن ذهن و کنجکاو کردن آنها، می توان نسبت به محتویات ذهن فرزندان و استدلال آنها شناخت پیدا کرد تا بر اساس آن بتوانیم ورودیهای اطلاعات مغز آنها را از لحاظ میزان و نوع اطلاعات تنظیم کنیم.

به گزارش ایسنا،این روانشناس با ذکر نمونه‌ای دیگر بیان کرد: زمانی که فرزندان مشغول تماشای فیلم هستند می‌توان به صورت همزمان یک سرگرمی را برای آنها طراحی کرد که از همان جذابیت فیلم برخوردار باشد و دیگر کودکان تمایلی به دیدن فیلم پیدا نکنند.

فرضی خاطرنشان کرد: اگر والدین اطلاعات صحیح در اختیار فرزندان قرار دهند قطعا می‌توانند روی آن بخش از اطلاعات غیر مستقیمی که فرزندان دریافت می‌کنند نظارت خوب داشته باشند البته نیازمند این است که پدر و مادر سطح آگاهی و حوصله خود را بالا برند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید