محمدی: ارز حجاج به رؤسای کاروان‌ها واگذار شود

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ۹:۱۸
    کد خبر :331458

به گزارش بازتاب به نقل خانه ملت، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال که با توجه به جمعیت بالای حجاج ایرانی عازم به حج 97 و محدود بودن شعب ارزی بانک ملی، سازمان حج چه طرح و برنامه‌ای در دستورکار دارد، گفت: بر اساس گزارشات واصله طی چند روز اخیر که برخی حجاج برای اخذ ارز مورد نیاز خود به بانک‌ها مراجعه کردند، مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد شده است که برای حل این مشکلات، سازمان حج تدبیری ویژه اندیشیده است.

وی توضیح داد: با شیوه فعلی که بانک ملی ارز همراه حجاج را عرضه می‌کند، همه حجاج باید به در بانک‌ها حاضر شوند و ارز همراه خود را با ارائه مدارک لازم، دریافت کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: در این صورت 86 هزار زائر باید به شعب ارزی بانک ملی مراجعه و برای دریافت ارز همراه خود در صف‌های طولانی بانک‌ها بایستند. با توجه به اینکه بیش از 50 درصد حجاج روستاییان هستند، برای تهیه ارز همراه در این هوای گرم، مسیری طولانی را می‌بایست به شهرها سفر کنند و با صرف انرژی و وقت بسیار نسبت به تهیه ارز اقدام کنند که در این شرایط شأن حجاج نیز ممکن است لطمه ببیند.

محمدی با بیان اینکه سازمان حج با پیشنهاد به بانک ملی ایران در نظر دارد ارز مورد نیاز حجاج را به مدیران هر کاروان با ارائه مدارک کافی ارائه واگذار کند تا این مشکلات رقم نخورد، گفت: این پیشنهاد از ابتدا به بانک ملی ارائه شد که با توجه به ازدحام ایجاد شده در بانک‌های عامل به نظر می‌رسد اجرای این طرح هرچه سریع‌تر ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح به جای فراخوان عمومی حضور 86 هزار حاجی در بانک‌های مراکز شهر، فقط 580 مدیر کاروان به بانک‌ها مراجعه کنند تا از این طریق ارز مورد نیاز حاجی در کمال آرامش به وی برسد و شأن زائران خانه وحی نیز از این طریق حفظ شود.

رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: بانک ملی ایران تا اینجا همکاری‌های بسیار خوبی با سازمان حج داشته است و انتظار داریم این مشکل را نیز به سرعت حل کند تا دیگر نیازی به حضور فیزیکی حجاج در بانک‌‎ها نباشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید