عبور سکه تمام از مرز ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان با فشار دلار و نزدیک شدن به دور اول تحریم‌ها

    کد خبر :331423

بازار سکه و ارز در دومین روز از مردادماه، بازهم شاهد گرانی و رکوردشکنی نرخ‌های سکه و ارز بود. افزایشی که امروز برای هفتمین روز پیاپی رقم خورده است و به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، دورنمای آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران و همچنین درگیری کلامی میان ترامپ در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور کشورمان، مهم‌ترین عامل بر روند این روز‌های بازار ارز و سکه باشد.

به گزارش ایسنا، بازار امروز سه شنبه دوم مردادماه ۹۷، در ادامه روند صعودی روز‌های اخیر که هم زمان با آغاز تحویل سکه‌های پیش فروش شده بانک مرکزی با موعد تحویل سه ماهه آغاز شد، شاهد افزایش نرخ سکه و رسیدن به سقف‌های تاریخی می‌باشد.

بر اساس این گزارش، در لحظه تنظیم این خبر، قیمت سکه تمام طرح قدیم با افزایش ۹۵ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به قیمت ۳,۲۶۵,۵۰۰ تومان رسیده است. قیمت این سکه تقریبا یازده روز پیش، به سطح ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسیده بود.

هر سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) در معاملات امروز، در حال حاضر ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان ارزشگذاری شد که نسبت به روز قبل، افزایش ۹۶ هزار و ۵۰۰ تومانی را نشان می‌دهد. بهای این سکه در ساعتی از روز به رقم ۳ میلیون و ۵۳۲ هزار تومان رسیده بود. همچنین باید یادآور شد که قیمت این سکه نیز یازده روز پیش، ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان بود.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز با رشد ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۱,۶۹۰,۵۰۰ تومان رسیده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز در بازار امروز، ۸۵۵,۵۰۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، ۱۵ هزار تومان گران‌تر شده است. همچنین هر سکه یک گرمی با ۵ هزار تومان افزایش به رقم ۴۶۰,۵۰۰ تومان رسیده است.

به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، دورنمای آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران و همچنین درگیری کلامی میان ترامپ در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور کشورمان، مهم‌ترین عامل بر روند این روز‌های بازار ارز و سکه باشد.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز یکشنبه به آمریکا گفت که “با دم شیر بازی نکنید، که پشیمانی ابدی برای شما به بار خواهد آورد”. وی در پاسخ به این تهدید آمریکا که نمی گذارند نفت ایران صادر شود، بیان داشت: من شک ندارم که نمی‌فهمند چه می گویند… وقتی ما می‌گوییم هنگامی که نفت ایران صادر نشود، نفت کسی صادر نمی شود، می گویند به دنبال بستن تنگه هرمز هستیم. بستن تنگه هرمز روش ساده آن است؛ بسیاری تنگه‌های دیگر برای این کار در اختیار داریم. دونالد ترامپ نیز در پاسخ به رئیس جمهور ایران گفت: هیچگاه ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه پیامدهایی خواهید دید که کمتر کسی قبلا در طول تاریخ دیده ‌است.

در بازار ارز نیز امروز شاهد ادامه روند افزایشی بودیم. به طوریکه دلار آمریکا در بازار آزاد در محدوده ۹۳۰۰ تا ۹۵۰۰ تومان متغیر می‌باشد و در شرایط که ماموران انتظامی و امنیتی از تجمع دلالان در بازار بزرگ تهران و سبزه میدان همچنان جلوگیری می‌کنند، شاهد نرخ‌های مختلف هستیم. هر یورو در این بازار نسبت به روز قبل حدود ۱۹۰ تومان افزایش داشته و به رقم ۱۱۱۴۷ تومان در حال حاضر رسیده است. هر پوند انگلیس نیز با رشد ۲۴۰ تومانی نسبت به بنرخ پایانی روز گذشته، به قیمت ۱۲۵۱۵ تومان معامله می‌شود. هر درهم امارات نیز با افزایش قیمت به رقم ۲۵۹۱ تومان رسیده است.

روند صعودی در بازار آزاد در حالی این روز‌ها ادامه دارد که امروز در بانک مرکزی، نرخ ۱۹ ارز از جمله دلار نسبت به روز دوشنبه افزایش داشته است.

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (سه شنبه دوم مردادماه) با ۷۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۳ هزار و ۸۰۰ ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۱۱۶ ریال کاهش نسبت به روز دوشنبه ۵۷ هزار و ۳۵۸ ریال و هر یورو نیز با ۱۳۷ ریال اُفت در مدت زمان مشابه ۵۱ هزار و ۱۸۹ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۱۰۳ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۹۴۰ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۳۴۲ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۷۱ ریال، روپیه هند ۶۳۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۹۲۷ ریال، دینار کویت ۱۴۴ هزار و ۳۸۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۳ هزار و ۹۹۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۳۴۷ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۵۸۳ ریال، ریال عمان ۱۱۳ هزار و ۹۱۳ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و ۲۴۶ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۲۵۳ ریال، لیر ترکیه ۹هزار و ۲۴۳ ریال، روبل روسیه ۶۹۶ ریال، ریال قطر ۱۲ هزار و ۳۳ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۶۷۶ ریال، لیر سوریه ۸۶ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۳۳۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۶۸۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۶ هزار و ۴۹۰ ریال، دلار سنگاپور ۳۲ هزار و ۷۰ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۴۴ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۵۱۴ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۹ هزار و ۱۰۶ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۹۳۸ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۳۱ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۰هزار و ۹۴۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۷۶۸ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۶۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۶۶۳ ریال، افغانی افغانستان ۶۰۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۲ هزار و ۶۲ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۷۴۵ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۵۰ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۳۸۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

بازداشت یک دلال به اتهام خرید و فروش ارز غیر مجاز

امروز جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در هشتمین جلسه دادستانی تهران طی سال جاری به یک پرونده ارزی اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارش پلیس و بررسی‌های دادستانی، دلالان و تعدادی از صرافان بر اساس کارت‌های ملی افراد و به نام آنان ارز دولتی دریافت داشته و سپس به نرخ ازاد فروخته‌اند و حسب گزارش پلیس ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ کارت ملی توسط این افراد مورد استفاده قرار گرفته است که تاکنون از تعدادی صرافان و دلالان تحقیق به عمل آمده است. وطبق تحقیقات انجام شده در قبال وجوه کلانی که نصیب دلالان و صرافان شد. وجوه اندکی به دارندگان کارت‌های ملی پرداخت شده است. برای مثال در یک مورد، دلالی با استفاده از پانزده فقره کارت ملی دیگران ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار ارز دریافتی از این طریق را در بازار آزاد فروخته اماسه میلیون تومان به عنوان حق الزحمه به دارندگان کارت ها پرداخت کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید