بهترین راهنمای خرید ماشین لباسشویی در سال 97

    کد خبر :331295

زمانی که از تعمیر ماشین لباسشویی قدیمی خود منصرف می‌شوید و تصمیم به خرید لباسشویی جدید می‌گیرید علاوه بر بودجه باید نکات دیگری را هم مدنظر قرار دهید تا انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید. در این مطلب، دیجی تعمیرگاه علاوه بر بررسی این نکات به بررسی برندهای لباسشویی سامسونگ، ال‌جی و بوش نیز می‌پردازد.

زمانی که براساس نیاز خود قصد خرید یک ماشین لباسشویی را دارید باید به نکات زیادی توجه کنید که بعضی از این موارد سلیقه‌ای است ولی مهم‌ترین نکات برای این خرید علاوه بر سلیقه شخصی مواردی است که نیاز مبرم به نظر کارشناس یا متخصص دارد. کسی که با تمامی برندها و مدل‌های مختلف لباسشویی کار کرده و به تمام نقاط ضعف و قوت آن آشنایی کامل داشته باشد.

در دیجی تعمیرگاه با توجه به تجربیات متخصصین و کارشناسان فنی تعمیرات لباسشویی خود و همچنین نظرات مشتریانی که خدمات تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، بوش و دیگر برندها را به دیجی تعمیرگاه سپرده‌اند، تصمیم گرفته شد تا تجربیات خود را در خصوص انتخاب بهترین ماشین لباسشویی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند تا بتوانید انتخاب بهتر و آگاهانه‌تری برای خرید لباسشویی خود داشته باشند.

معیارهای کلی زیر برای انتخاب بهترین ماشین لباسشویی باید در نظر گرفته شود :

کارایی دستگاه

قدرت شستشو

قابلیت اطمینان برند

خدمات پس از فروش برند در ایران

رضایت کلی استفاده‌کنندگان

و همچنین معیارهای جزئی‌تری مثل طراحی، ظرفیت، برنامه‌های شستشو و …

البته وقتی لباسشویی مشکل جدی پیدا کرد، زود از درست شدن آن و برطرف کردن مشکل ناامید نشوید و به فکر جایگزین کردن آن و خرید یک ماشین لباسشویی جدید نیافتید!

خرید یک ماشین لباسشویی جدید نیاز به برنامه‌ریزی اقتصادی دارد و خرید ناگهانی آن می‌تواند فشار مالی زیادی به خانواده وارد کند. اگر برای شما هم‌چنین مسئله‌ای پیش آمده پیشنهاد می‌شود با مرکز تخصصی تعمیرات ماشین لباسشویی دیجی تعمیرگاه تماس بگیرید (02154584) و یا از طریق وب‌سایت دیجی تعمیرگاه و به‌صورت آنلاین، درخواست خود را ثبت کرده تا در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل پیگیری شود.

خط‌مشی اصلی دیجی تعمیرگاه تعمیر لوازم خانگی به بهترین وجه ممکن توسط تعمیرکارانی است که به‌طور میانگین 11 سال سابقه کار حرفه‌ای دارند. کارشناسان فنی در دیجی تعمیرگاه، دستگاه را بررسی کرده و قبل از اینکه نسبت به تعویض قطعه معیوب اقدام کنند که معمولاً هزینه بالایی در بر خواهد داشت حداکثر توان تخصصی خود را برای تعمیر این قطعه به کار خواهند برد و در نهایت برای اطمینان خاطر مشتری خدمات تعمیرات انجام‌شده را 90 روز گارانتی می‌کند.

به‌هرحال اگر به این نتیجه رسیدید که حتماً نیاز به خرید یک ماشین لباسشویی جدید دارید، پیشنهاد می‌شود این مقاله که توسط تیم فنی دیجی تعمیرگاه گردآوری شده را تا انتها به‌دقت بخوانید تا هم با معیارهای مهم انتخاب یک ماشین لباسشویی کارآمد آشنا شوید و هم بهترین برندهای موجود در بازار ایران را برای خرید لباسشویی بشناسید.

معیارهایی که باید هنگام خرید یک ماشین لباسشویی خوب در نظر بگیرید

به‌طورکلی می‌توان معیارهای لازم برای خرید یک ماشین لباسشویی خوب را به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول معیارهایی هستند که مربوط به کارایی و کیفیت خود ماشین لباسشویی هستند و دسته دوم معیارهایی هستند که مربوط به آینده‌نگری استفاده از دستگاه است.

کارایی و کیفیت لباسشویی  

1 -مصرف انرژی

مصرف انرژی و مصرف آب دو عامل مهمی هستند که تعیین‌کننده میزان هزینه شما در سال برای استفاده از ماشین لباسشویی است. سیستم برچسب انرژی اتحادیه اروپا، لوازم خانگی را از A+++ تا A رتبه‌بندی می‌کند و هر چه این رتبه بالاتر باشد، دستگاه کارایی بیشتری دارد.

همچنین هر برچسب دارای یک فرم برای مصرف برق ماشین لباسشویی برحسب کیلووات ساعت در سال و میزان مصرف آب در سال برحسب لیتر است. سعی کنید به دنبال دستگاهی باشید که مقدار این ارقام برای آن‌ها کمتر باشد: بین مدل‌های مختلف تفاوت قابل‌توجهی وجود دارد.

2- ظرفیت لباسشویی

اندازه درام یا ظرفیت لباسشویی و به‌صورت کل وزن لباس‌ها به‌صورت خشک که در یک سیکل شستشو، لباسشویی می‌تواند بشوید، در نظر گرفته می‌شود.

برای یک خانواده معمولی یک لباسشویی 6 کیلوگرمی کفایت می‌کند اما لباسشویی 8 تا 10 کیلوگرمی انتخاب مفیدتری خواهد بود. یک درام بزرگ‌تر کارایی بیشتری داشته و نیاز به آب و مواد شوینده کمتری برای شستن همان مقدار لباسی که در یک لباسشویی کوچک‌تر می‌ریزید، دارد.

3- سرعت چرخش

سرعت چرخش بیان‌کننده سرعت چرخش درام در هر دقیقه است. به‌طور کلی سریع‌ترین زمان چرخش خشک‌کن لباسشویی زمانی است که کار دستگاه رو به پایان است. سرعت چرخش یک ماشین لباسشویی مناسب و اقتصادی در حدود 1100 دور در دقیقه است؛ اما بهترین عملکرد برای دستگاه 1400 یا 1600 دور در دقیقه است.

4- ویژگی‌های خاص

هر شرکت سازنده لباسشویی آپشن‌های خاص خود را طراحی می‌کند، به‌عنوان‌مثال تکنولوژی Ecobuble شرکت سامسونگ، مواد شوینده را با استفاده از آب‌وهوا حل می‌کند تا حباب‌هایی تولید شود که در لباس‌ها نفوذ کرده و به‌طور مؤثری آن‌ها را تمیز کند. سیکل یا برنامه شستشو 15 درجه‌ای آن نیز می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌های مشتری کمک شایانی کند.

5- حالت‌های شستشو

به برنامه‌های شستشو در مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی و نیاز خود بسیار دقت کنید. یک ماشین لباسشویی دارای تائیدیه woolmark می‌تواند لباس‌های پشمی را بودن آسیب رساندن به آن‌ها بشوید. برخی از ماشین‌ها نیز برنامه خاصی برای لباس‌های ابریشمی دارند. اگر شما اغلب لباس‌های ظریف می‌پوشید حالت شستشوی دستی می‌تواند کارایی زیادی داشته باشد. برخی از ماشین‌ها دارای تنظیمات ضد چروک و اتوکشی آسان هستند که مراقبت از لباس‌هایی که پس از شستشو نیاز به اتوکشی دارند را ساده‌تر می‌سازد.

6- نمایشگر و سهولت استفاده

همان‌طور که ماشین‌های لباسشویی روزبه‌روز هوشمندتر می‌شوند، بسیار مهم است که به‌گونه‌ای طراحی شده باشند که استفاده از آن‌ها برای هر شخصی آسان باشد. داشتن صفحه‌نمایشی که تنظیمات فعلی شما و مدت‌زمان باقی‌مانده از سیکل شستشوی انتخابی را نشان می‌دهد، نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

آینده‌نگری ماشین لباسشویی  

1- داشتن خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش که می‌تواند شامل گارانتی و ارائه قطعات یدکی دستگاه شود، معیار بسیار بااهمیتی برای انتخاب یک ماشین لباسشویی است.

دقت داشته باشید همیشه برای خرید لباسشویی برندهای بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که بسیار باکیفیت هستند، اما ممکن است هیچ‌گونه خدمات پس از فروشی در ایران نداشته باشند؛ بنابراین هنگام خرید باید به این نکته توجه کنید که اگر در آینده به هر علتی دستگاه دچار اشکال و نقص فنی شد، آیا برندی که انتخاب می‌کنید نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش در ایران دارد؟ آیا قطعات آن در صورت خرابی در بازار وجود دارد؟

اگرچه معیارهای کارایی مهم هستند اما اگر دستگاهی را انتخاب کنید که در آینده و در صورت خرابی قطعات آن نتوانید دستگاه خود را تعمیر کنید، انتخاب خوبی نداشته‌اید و در صورت بروز مشکل جدی به‌احتمال‌زیاد دیگر قادر به استفاده از لباسشویی خود نخواهید بود.

لباسشویی‌های ال جی و سامسونگ از جمله برندهای معتبری هستند که در بازار لوازم‌خانگی ایران نمایندگی‌های رسمی بسیار قدرتمند و قطعات یدکی زیادی دارند و در صورت بروز مشکل می‌توانید با خیال آسوده‌تری برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی یا سامسونگ خود اقدام کنید.

2- نخریدن لباسشویی‌های خیلی جدید

همیشه به خاطر داشته باشید لباسشویی‌هایی که به‌تازگی وارد بازار شده‌اند و هنوز زمان زیادی از تولید و استفاده آن‌ها توسط مشتریان نمی‌گذرد، هرچند که ممکن است معیارهای عملکردی بسیار خوبی داشته باشند و حتی از برند معروفی باشند اما گزینه خوبی برای خرید نیستند، زیرا اولاً به خاطر جدید بودن هنوز عیب‌های تعمیراتی و خط تولیدی آن‌ها به‌طور کامل شناسایی نشده است و ثانیاً قطعات آن‌ها در بازار بسیار کم خواهد بود و در صورت بروز نقص فنی، برای تعمیر آن به مشکل برخواهید خورد.

3- لباسشویی درب از جلو یا درب از بالا

با توجه به تجربیات 22 ساله شرکت دیجی تعمیرگاه در امر نصب، سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی، پیشنهاد می‌شود قطعاً خرید لباسشویی درب از جلو گزینه بهتری است. چرا که لباسشویی‌های درب از جلو در ایران بسیار رایج‌تر هستند و در صورت نیاز به تعمیرات به دلیل فراگیر بودن، قطعات آن‌ها در بازار بسیار بیشتر است. در صورتی‌که قطعات لباسشویی‌های درب از بالا کم بوده و به‌طورکلی تعمیر آن‌ها سخت‌تر و تکنسین‌های متخصص در زمینه تعمیرات آن‌ها بسیار کم است.

بهترین برندها برای خرید ماشین لباسشویی خوب چیست؟

حتی ارزان‌ترین برندهای لوازم‌خانگی نیز می‌توانند سال‌ها بدون مشکل برای شما کار کنند، اما تولیدکنندگان آلمانی مثل بوش و کره جنوبی مثل سامسونگ و ال جی عموماً در مورد ویژگی‌ها، قابلیت اطمینان و کیفیت ساخت بیشترین شهرت را در میان سایر برندها دارند.

لباسشویی‌های ال جی و سامسونگ با بهره‌گیری از به روزترین تکنولوژی‌ها مانند Turbo Clean ،‌True Steam و Ecobuble و همچنین با توجه به داشتن نمایندگی‌های قوی و خدمات پس از فروش مطمئن و همچنین قطعات یدکی بسیار زیاد در بازار ایران می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید ماشین لباسشویی باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید