لیست تخلفات ثبت سفارش خودرو از سوی وزارت صنعت منتشر شد

    کد خبر :331207

از سوی وزارت صنعت لیست تخلفات ثبت سفارش خودرو که در بازه سال ۹۵ تا ۹۶ انجام شده منتشر شد.

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت ،معدن و تجارت در برنامه حالا خورشید با بیان اینکه در دی‌ماه سال 95 به دنبال احساس تقاضای مازاد ارز واردات خودرو از سوی اشخاص ممنوع اعلام شد اظهار کرد: در آن زمان دو گروه امکان واردات خودرو داشتند دسته اول شرکتهایی که نماینده کمپانی خارجی بوده و دسته دوم اشخاص حقیقی و شرکتهای غیرنمایندگی با تصمیم دولت در آن زمان تنها وارد کنندگان خاص که نمایندگی کمپانی خارجی راداشتند مجاز به واردات خودرو شدند.
وزیر صمت با اشاره ایجاد آگاهی برای جامعه در این زمینه گفت: متاسفانه نقطه ضعف این موضوع، مشخص نبودن تکلیف دستگاه ها و واردکنندگان بود که به یک جمع کوچکی محدود شد. البته این تصمیم در دوره وزارت بنده نبود و با مصوبه هیئت دولت و معاون اول ابلاغ کرد.

شریعتمداری ادامه داد: محمدرضا نعمت زاده وزیر پیشین صنعت معدن و تجارت در زمان مسئولیت خود نامه ای دستی اظهار کرد که باید مانع از ثبت سفارش ها می شود و این اقدام را خوب و شایسته دانسته است. نعمت زاده در نهایت تیر ماه 96 ثبت سفارش خودرو ها را ممنوع اعلام کرد.
وزیر صنعت معدن و تجارت اضافه کرد: ممنوعیت ثبت سفارش توسط فرمان نعمت زاده در دستور العمل ها اقدامی غیر قانونی محسب می شود و برای توقف ثبت سفارش نیازمند دستور مقامات بالاتر از وزیر وقت است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی تصریح کرد: افرادی که قبل از بسته شدن ثبت سفارش خودرو هایی را ثبت کردند و یا آماده تحویل داشتند از رانتی برخوردار شدند و درآمد های کلان و هنگفتی در جیب عده ای خاص و مشخص وارد شد و جای این سوال مطرح است که چرا مسئولان وقت با تدبیر مشخصی از به وجود آمدن این رانت جلوگیری می کردند و در عوض اینکه درآمد های هنگفتی که یکشبه به وجود آمد در جیب عده ایی محدود و خاص به حساب خزانه داری کشور واریز شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا بر لیستی از متخلفان ثبت سفارش غیرقانونی خودرو که توسط شریعتمداری در برنامه حالا خورشید منتشر شده است نگاهی باندازیم:

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید