کابینه دوازدهم نسبت به کابینه یازدهم تنزل پیدا کرده است/ برخی گزینه‌هایی که مطرح می‌شوند، بدتر از کسانی هستند که بر روی کارند

    کد خبر :331204

همزمان با داغ شدن موضوع تغییر در کابینه و اصرار نمایندگان به تغییر تیم اقتصادی دولت، خبرهایی از تغییرات در برخی از قسمت‌های غیراقتصادی کابینه از سوی بعضی نمایندگان هم جدی‌تر به گوش می رسد.

برخی نمایندگان بر این باورند که بعضی عوامل گروه اقتصادی در دولت باعث فعال شدن استیضاح برخی از وزرای غیراقتصادی شده‌اند تا استیضاح‌ها از مسیر اصلی خود منحرف شود، ولی در مقابل عده ای نیز بر این اعتقاد هستند که شاید استیضاح وزرای غیراقتصادی یک تداخل بوده باشد.

با این‌ حال موضوع استیضاح وزرای اقتصادی در مجلس شورای اسلامی، یکی از داغ‌ترین موضوعات مطرح است و بسیاری از نمایندگان با جدیت به دنبال ایجاد تغییر هستند؛ اما در عین‌ حال، فشار را بر دولت در حدی نگه‌ داشته‌اند که قبل از اینکه مجلس بخواهد کاری کند، دولت خود مجبور به ایجاد تغییرات در کابینه شود.

از سوی دیگر، گویا دولت نیز تمایل چندانی به تغییر ترکیب ندارد و یا اگر تمایلی هم داشته باشد، ترجیح می‌دهد، این تغییر توسط نمایندگان اعمال شود و درواقع هزینه انجام تغییر به گردن نمایندگان مجلس باشد تا رئیس دولت و کابینه.

محمود صادقی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: به نظر می‌رسد، حوزه وزارت علوم بیشتر مربوط به یکسری خواسته‌های منطقه‌ای که شامل عزل و نصب‌ها و مواردی از این ‌دست است، باشد که نمایندگان آن را به استیضاح از وزیر تبدیل کرده‌اند.

این نماینده مجلس گفت: البته از وزرای اقتصادی هم سؤالات جدی وجود دارد و استیضاح به‌ صورت جدی مطرح است؛ اما اینکه موضوع وزیر علوم عامدانه باشد جای شک است و شاید یک تداخل باشد.

این نماینده مجلس درباره تغییرات کابینه نیز افزود: به نظر می‌رسد که کابینه دوازدهم نسبت به کابینه یازدهم تنزل پیدا کرده است. انتظار می‌رفت که یک کابینه جوان‌تر طراح‌تر و چابک‌تری در این کابینه باشد اما متأسفانه کل این کابینه دچار کرختی و پیری و خستگی شده است!

وی همچنین یادآور شد: وزارت اقتصاد هم جزو این دسته است؛ اما موضوعی که باید به آن دقت کرد، این که صرف تغییر نمی‌تواند چاره‌ساز باشد و برخی از گزینه‌هایی هم که بر سر زبان ها افتاده، اگر بخواهند وزیر شوند، بدتر از گزینه‌های فعلی هستند؛ بنابراین، این تغییرات باید در جهت پویاتر کردن و بانشاط کردن و حتی منضبط کردن باشد.

وی افزود: باید بگویم برخی از نام ها که گفته می شود، به ‌عنوان گزینه وزارتخانه‌های در حال تغییر مطرح می‌شوند، بعد از یک سال صد رحمت به پارسال؛ این افراد اصلاً توانایی کار در این شرایط را ندارند و اگر قرار است تغییری ایجاد شود، باید با دقت زیادی کار شود.

این نماینده در پاسخ به این که فکر می‌کنید دلیل این تعلل در تغییر کابینه چیست، گفت: احساس می‌شود، دولت نمی‌خواهد هزینه این تغییر را خود به گردن بگیرد و از سوی دیگر مجلس هم خیلی تمایلی ندارد با تغییر در کابینه هزینه آن را پرداخت کند چون ممکن است در شرایط موجود، فردی هم که جایگزین می‌شود نتواند کاری از پیش ببرد؛ بنابراین دو طرف نمی‌خواهند پاسخگوی شرایط آتی شوند.

این نماینده در پاسخ به این که این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت، گفت: زمزمه تغییر در کابینه به گوش می‌رسد و من فکر می کنم در روزهای آینده هم خبرهایی بشود ولی به‌هرحال باید منتظر ماند و دید چه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید