مجمع تشخیص مصلحت نظام از شورای نگهبان قدردانی کرد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۴۴
    کد خبر :331080

مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بیانیه‌ای از همکاری‌های دلسوزانه دبیر و اعضای شورای نگهبان با این نهاد انقلابی در ادوار مختلف به ویژه در دو دهه اخیر، تجلیل و قدردانی کرد.

به گزارش مهر، مجمع تشخیص مصلحت نظام، از همکاری های دلسوزانه دبیر و اعضای شورای نگهبان با این نهاد انقلابی در ادوار مختلف به ویژه در دو دهه اخیر، تجلیل و قدردانی کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

نظام مقدس جمهوری اسلامی ثمره بالنده و دستاورد عظیم انقلاب شکوهمند اسلامی و قیام بی نظیر ملت تاریخ ساز ایران به رهبری امام راحل عظیم الشان است که با رای بیش از ۹۸ درصدی بر ابتنای نظام‌جمهوری اسلامی ایران بر موازین شرع مقدس و دین مبین اسلام به عنوان آرمان تاریخی مجاهدان و عالمان و شهدای گلگون کفن این سرزمین پرگهر تاکید کردند و با هدایت های پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) ساختارهای حکومت بر این اساس شکل گرفت ، که از آن جمله نهاد مبارک شورای نگهبان به عنوان نهاد عالی صیانت کننده “قانون اساسی” و “شرع مقدس” در فرایند قانونگذاری و اداره جامعه می باشد. ازسوی دیگر نهاد مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رعایت مصالح جامعه ونظام درقانون اساسی موردتاکید قرار گرفته است.

شورای محترم نگهبان، در طول سه دهه گذشته ، در موضوعات مختلف، همکاری مستمر و موثری با مجمع در چارچوب تشخیص و عمل به مصالح عمومی کشور و در ذیل وظایف اساسی خود داشته است.
بی تردید، همراهی مجدانه و حضور فعالانه فقهای معزز و حقوقدانان محترم عضو این شورا، در جلسات و بررسی های کارشناسی مجمع، راهگشای حقیقی در حل ارجاعات قانونی به مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

مجمع تشخیص مصلحت نظام ، از همکاری های موثر ، حضرت آیت الله جنتی و سایر اعضای محترم و بدنه حقوقی و کارشناسی آن نهاد مقدس بویژه در دو دهه اخیر تقدیر می نماید و تداوم برکات این رکن انقلابی را در پاسداری از حریم نورانی شرع و قانون اساسی و تحقق منویات داهیانه ی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از خداوند متعال مسالت می نماید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید