ابطال معامله ورق گرم B «مبارکه»

    کد خبر :330780

دیروز ارزش کل معاملات بورس کالا حدود 904 میلیارد تومان بود که در این میان بیشترین ارزش معاملات به «ورق گرم C» مبارکه در حدود 105 میلیارد تومان اختصاص یافت. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود 1.79 درصد افزایش داشت.

روز گذشته دوشنبه یک مرداد، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی حدود 904 میلیارد تومان داشتند. این معاملات در 540 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود 894 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار محصولات صنعتی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود 734.5 میلیون تومان به خود اختصاص داد.

گفتنی است، «ورق گرم C» شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز بیشترین ارزش معاملات بورس کالا را به میزان حدود 105 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. این محصول با قیمت دو هزار و 894 تومان با 10 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم 36 هزار و 300 تن فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود با 1.79 درصد رشد مواجه بود. همچنین، روز گذشته معاملات «ورق گرم B» شرکت فولاد مبارکه که ارزشی حدود 267 میلیارد تومان داشت توسط کمیته بازار بورس کالا ابطال شد.

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز طی روز گذشته معامله 22 هزار و 821 تن مواد پلیمری و 713 تن پارافین واکس سنگین را تجربه کرد. شایان ذکر است پنج هزار و 800 تن قیر و 664 تن عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران به فروش رسید.

بیشترین ارزش معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی طی این روز به «پلی پروپیلن فیلم» شرکت «پلی پروپیلن جم» به میزان حدودی 23.8 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پنج هزار و 911 تومان حدود 10 درصد رقابت، توسط کارگزاری «صبا جهاد» در حجم چهار هزار و 32 تن نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (4 تیر) با 1.6 درصد افزایش قیمت رو به رو بود.

دیگر محصول پر معامله این تالار به «پلی پروپیلن نساجی» پتروشیمی «مارون» اختصاص داشت. این محصول نیز با قیمت پنج هزار و866 تومان با رقابت 10 درصدی نسبت به قیمت پایه در حجم دو هزار و 907 تن فروخته شد. ارزش این معامله حدود 17میلیارد تومان بود که به طور نقدی توسط کارگزاری «فارابی» داد و ستد شد. قیمت این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ 25 تیر 1.2 درصد افزایش داشت.

همچنین روز گذشته «پلی پروپیلن نساجی» پتروشیمی «شازند» هم حدود 8.7 میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول هم با قیمت پنج هزار و866 تومان با 10 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم دو هزار و 1500 تن فروخته شد. این معامله هم به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک ملی» فروخته شد. قیمت این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ 26 تیر 1.2 درصد افزایش داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «پلی پروپیلن شیمیایی» پتروشیمی «پلی نار» به میزان حدود 372 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی پنج هزار و 919 تومان و حجم 63 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک صنعت و معدن» فروخته شد.

تالار صنعتی

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، طی روز دوشنبه یک مرداد ماه میزبان دادوستد دو هزار تن گندله سنگ آهن بود. طی این روز و در تالار مذکور دو هزار تن سیمان تیپ یک نیز معامله شد. همچنین معامله 188 هزار و 93 تن انواع ورق قلع اندود، گرم و سرد B و گرم C و گالوانیزه G نیز در سیستم معاملات مچینگ تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا به ثبت رسید.

بیشترین ارزش معاملات روز گذشته تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به «ورق گرم B» شرکت فولاد مبارکه اصفهان به میزان حدودی 267.7 میلیارد تومان تعلق داشت که البته این معاملات توسط کمیته بازار بورس کالا ابطال شد. گفتنی است، این محصول به قیمت کیلویی دو هزار و 967 تومان بدون رقابت توسط کارگزاری «مبین سرمایه» در حجم حدود 90 هزارتن به طور سلف (مچینگ) معامله شده بود.

«ورق گرم C» همان شرکت دیروز ارزشی به میزان حدود 105 میلیارد تومان داشت. این محصول با قیمت دو هزار و 894 تومان با 10 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم 36 هزار و 300 تن فروخته شد. معامله حاضر به طور سلف توسط کارگزاری «مبین سرمایه» داد و ستد شد. قیمت این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ 19 تیر 1.79 درصد افزایش داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «گندله سنگ آهن» شرکت فولاد «زرند ایرانیان» به میزان حدود پنج میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی 523 تومان و حجم 10 هزار تن به طور نقدی توسط کارگزاری «آفتاب درخشان خاورمیانه» فروخته شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران هم در این روز معامله یک هزار و 600 تن شکر، 500 تن روغن خام سویا، 275 کیلوگرم زعفران، 14 هزار و 400 تن گندم خوراکی و 105 هزار قطعه جوجه یک روزه را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات روز گذشته تالار کشاورزی هم به سبد گندم دوروم «البرز- خوزستان» به میزان 9 میلیارد و 380 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایه 938 تومان در حجم 10 هزار تن و به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک کار آفرین» معامله شد.

دیروز، روغن خام سویا «آرژانتین» نیز از پر معامله ترین محصولات تالار کشاورزی بود که حدود 1.8 میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول هم با قیمت پایه سه هزار و 656 تومان و 2.4 درصد رقابت در حجم 500 تن توسط کارگزاری «بانک کارآفرین» معامله شد. گفتنی است، عرضه‌کننده هر دو محصول، شرکت «مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «جوجه یکروزه گوشتی» شرکت «ماکیان مهر گنبد» به میزان 42 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 52.5 تن توسط کارگزاری «آریا نوین» فروخته شد. قیمت جوجه یکروزه 800 تومان بود که توسط این شرکت عرضه شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید