واکنش آلمان به تنش لفظی میان روحانی و ترامپ: از دو طرف می‌خواهیم خویشتنداری کنند

    کد خبر :330601

در پی بالا گرفتن تنش‌های لفظی میان ایران و آمریکا، آلمان خواستار خوشتنداری طرفین شد.

به گزارش بازتاب، خبرگزاری رویترز گزارش داد که سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه در واکنش به تهدیدهای جنگ طلبانه اخیر رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران گفته است: تهدید به جنگ هیچگاه سودمند نبوده است.

به نوشته رویترز وی این سخنان را پس از انتشار پیام توئیتری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بیان کرد که هشدار داده بود: در صورتی که جمهوری اسلامی به تهدیدهایش علیه ایالات متحده ادامه دهد، با خطر پیامدهای کم مانندی در تاریخ، روبرو خواهد شد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز گزارش داد: آلمان روز دوشنبه همزمان با اوجگیری مبادله حملات کلامی میان سران ایران و ایالات متحده، خواستار خویشتنداری دوطرف شده است.

کریستوفر برگر سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان به خبرنگاران در برلین گفت: ما از گفت وگو و مذاکره حمایت می کنیم و از همه طرف ها درخواست می کنیم که خویشتنداری در پیش گرفته و از لفاظی و حملات کلامی خودداری کنند.

برگر افزود: تهدید به کاربرد نیروی نظامی هیچگاه سودمند نبوده است و به نظر من به ویژه در اوضاع وخیم خاورمیانه، این راه مفیدی برای تعامل به شمار نمی رود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا در حساب توئیتر شخصی خود با نوشتن حروفی بزرگ به هشدارهای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران واکنش نشان داد و نوشت: «به رییس‌جمهور روحانی: دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن، در غیر این صورت پیامدهایی را خواهی دید که تنها معدودی در تاریخ رنجش را تجربه کرده‌اند. ما دیگر آن کشوری نیستیم که سخنان دیوانه‌وار خشونت و مرگ شما را تحمل کنیم. هوشیار باش!»

حسن روحانی، رییس جمهور روز یکشنبه در همایش روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه، با خطاب به ترامپ گفته بود با دم شیر بازی نکنید که پشیمان کننده است.

وی با اشاره به اینکه «تنگه های زیادی داریم، تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست»، افزود: به ملت ایران اعلام جنگ می کنید و دم از حمایت می زنید؟ در همه منطقه پهن شده اید، معنای حرف هایتان را بفهمید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید