اعتبار گران معروف‌ها، قربانی شایعه‌های ارزان

    کد خبر :330303

انگار تنها دنیای سیاست نبود که امثال «ب.ب»ها یا «پ.پ» ها در بستر پر هول و حذر آن پولهای کلان جا به جا کردند و پای لرزش هم نشستند. دنیای سلبریتی ها هم حالا دارد آرام آرام به این وادی می غلتد. گزارش یک روزنامه صبح هر چند ظاهرا با استناد به اسناد معتبری «م.م» و «ا.ع» را از دار و دسته رانتخواران معرفی کرد،اما تحلیل و رمزگشایی های بعدی چندان موثق نبود.

یا بهتر بگوییم دارند خیلی از سلبریتی ها را به این ورطه سوق می دهند. حالا هم گویا نوبت به مهران مدیری و احسان علیخانی رسیده که به لطف شهرت فراوانشان دستمایه یک اتهام بزرگ قرار گیرند. شهرتی که سبب شد مخفف شدن نامشان ترفندی برای استفاده در بلند مدت نباشد و به سرعت انگشت اتهام سوی آندو نشانه رود.

گزارش یک روزنامه صبح هر چند ظاهرا با استناد به اسناد معتبری «م.م» و «ا.ع» را از دار و دسته رانتخواران معرفی کرد،اما تحلیل و رمزگشایی های بعدی چندان موثق نبود. با این حال همین وصله کافی بود تا موجی از طعنه و کنایه ها به سوی دو مجری شناخته شده و محبوب تلویزیون در دو حوزه متفاوت روانه شود.

مدیری در بازگشت به تلویزیون و بعد در ادامه راه انداختن آنچه به نام «دورهمی» معروف شد، خیلی ها را با تلویزیون آشتی داد. او خیلی از حرف ها را هم زد که شاید پیش از آن مجال طرحشان در این رسانه دولتی نبود و بارها به غافلگیری شیرین ما تماشاگران برنامه اش انجامید.

اگر او دستمزدهای نجومی می گیرد یا خرجهای آنچنانی می کند، تا وقتی که حقی از کسی ضایع نکرده به خودش مربوط است.مدیری این اواخر در «دورهمی» از خیلی از مسئولان و مدیران دولتی انتقاد کرد و اگر هم این یک بازی یا به اصطلاح برخی سوپاپ اطمینان و یا شوآف فرمایشی بوده، باز هم قابل احترام و توجه است. کنایه هایش چیزی بود که در این برهه واقعا لازمشان داشتیم. حالا وکیلش گفته اتهامات نادرست هستند و او از دو رسانه ای که نامش را رسانه ای کرده اند شکایت خواهد کرد.

احسان علیخانی هم در نامه بلند بالایی – که شاید بهتر بود همان ساعتهای اول انتشار مطالب و شایعات نوشته می شد-از خود رفع اتهام کرد و گفت «اشتباه گرفته اید»!

حالا افکار عمومی دست به گریبان با شایعه ای است که طی این دو روز در فضای مجازی حسابی فربه شده و در نزد وجدان خود هم بعد از تکذیب مدیری و علیخانی شرم حضور دارد. این نتیجه اتفاقی است که افتاده و به نوعی سردرگمی انجامیده است.

پرونده ای که به هر حال و در اشل بزرگتر، پای تلویزیون را هم به عنوان صاحب اصلی تولیداتی که سازندگانش امروز مواجه با این اتهامات میلیاردی هستند، وسط کشیده است. همان تلویزیونی که با سیاستهای اشتباهش، بعضا حکم به حکمرانی اسپانسرها و حامیان مالی بدون پشتوانه و بی اعتباری داد که برای آبرو ریزی آمده بودند!

بانی فیلم: مدیری و علیخانی در این دو- سه روز کم لعن و نفرین نشدند و برنامه هایشان کم گرفتار فرضیه توطئه نشد. بخصوص علیخانی که از عید تا الان بابت ویژه برنامه نوروزی اش و همین «ماه عسل» بشدت تحت فشار بود و به چالش و مسخرگی کشیده شد.

این پرونده شاید با وجود رقم پایین ترش در مقایسه با ارقام چند صد میلیاردی و چند هزار میلیاردی خیل پرونده های مشابه در این سالها برای دستگاه قضا چندان در اولویت نباشد، اما برای مردم کوچه و بازار و همان ها که افکار عمومی می خوانیمشان جزو مسائل مهم است. مردم محق هستند بدانند آنان که برایشان تبدیل به سلبریتی شده اند و سالها به اعتبار مستقل و سلامت بودنشان،دست کم در ذهن بینندگان تلویزیون، حرفشان همیشه خریدار داشته کجای این پرونده و اتهامات هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید