هواداران برای آفاق، آهنگ ساختند!

    کد خبر :330130

یکی از اتفاقات جالب توجه در سانس دوم اجرای کاوه آفاق، ساخت قطعه آهنگی از سوی خواننده و نوازنده‌ها با همراهی و مشارکت مخاطبان این کنسرت بود. در زمان اجرای آهنگ «شال» هواداران به نحوی پرشور شروع به همخوانی این قطعه کردند

سه سال پیش اولین آلبوم مستقلش را روانه بازار کرد؛ خواننده ای در سبک راک که گیتار الکتریک، درون مایه موسیقی هایش بود. شاید خیلی ها تصور می کردند جدایی از گروه «The Ways» به فراموشی اش منجر شود اما مخاطبانش را نگه داشت، به سبک خوانندگان و گروه های بزرگ راک، متن، آهنگ ها و بیشتر تنظیم های آثارش را خودش انجام می داد و توانست هواداران پر و پا قرصی برای خودش دست و پا کند. چندی پیش دومین آلبوم رسمی کاوه آفاق با نام «شال» بیرون آمد که مورد استقبال هم قرار گرفت. این خواننده بعد از انتشار دومین آلبوم رسمی خود، در مرکز همایش‌های برج میلاد به روی صحنه رفت. تمجید از نوازندگان خیابانی و یادی از خرمشهر و آسیب‌دیدگان جنگ، نکات قابل توجه کنسرت او بودند اما ویژه ترین اتفاق، ساخت قطعه ای با مشارکت هوادارانش در زمان اجرا بود.

یکی از اتفاقات جالب توجه در سانس دوم این اجرا، ساخت قطعه آهنگی از سوی خواننده و نوازنده‌ها با همراهی و مشارکت مخاطبان این کنسرت بود. در زمان اجرای آهنگ «شال» هواداران به نحوی پرشور شروع به همخوانی این قطعه کردند که کاوه آفاق خطاب به آنها گفت: «هماهنگی شما در هنگام خواندن قطعات نشان از درک بالای موسیقی دارد. همیشه در اجراها غم خواننده‌ها این است که مردم در گام دیگری می‌خوانند و روی استیج، نوازنده‌ها با مشکل مواجه می‌شوند اما هواداران ما بسیار هماهنگ و همگام با ما می‌خوانند. باور کنید در این لحظات گروه ما تماشاچی است و شما اجراکننده هستید. این بسیار عجیب و باورنکردنی است.»

کاوه آفاق به همین خاطر از هوادارانش درخواست کرد او را در ساخت قطعه آهنگی همراهی کنند تا اتفاقی بی‌سابقه در عرصه موسیقی یعنی ساخت آهنگ با انتخاب و مشارکت مخاطبان در زمان اجرا روی صحنه رقم بخورد.

این موزیسین، چنین اتفاقی را پدیده نادری در عرصه موسیقی کشور و حتی جهان دانست که هواداران همزمان با خواننده و نوازنده‌های یک گروه موسیقی، قطعه آهنگی را بسازند، اجرا و ضبط کنند. آفاق ابتدا برای ساخت این آهنگ دسته‌جمعی دو سیکل آکورد شاد و غمگین نواخت و از مخاطبان سوال کرد کدام را انتخاب می‌کنند. حاضران در کنسرت هم به سیکل آکورد دوم که غمگین‌تر بود، رای دادند. آفاق در واکنش به انتخاب هوادارانش گفت: «مطمئنم اگر اینجا کنسرت فرد دیگری بود، هوادارانش سیکل آکورد اول که شادتر بود را انتخاب می‌کردند.»
بعد از این انتخاب، دو ملودی متفاوت روی آن قرار گرفت و با رای جمع، یکی از ملودی‌ها انتخاب شد و این قطعه با انتخاب سازهایی چون درام و پیانو از سوی طرفداران، توسط نوازنده‌ها اجرا و ضبط شد. کاوه آفاق به هوادارانش وعده داد که این آهنگ را در آلبوم بعدی خود، منتشر کند.

خالق آهنگ‌های شال، اتاق آبی و عطر تو از خبرنگاران درخواست کرد به هر نحوی شده این اتفاق بسیار ارزشمند را ثبت کنند: «با این اتفاق برای اولین‌بار فهمیدیم دقیقاً طرفداران ما چه چیزی را دوست دارند. این نخستین باری است که یک قطعه آهنگ 3 دقیقه‌ای را هزار و 800 نفر با هم ساختند و شاید در جهان هم سابقه نداشته باشد.»

از نکات قابل توجه کنسرت، لحظه تست صدای سازها توسط کاوه آفاق و آندره خاکچیان بود که با تشویق مردم تبدیل به کری خوانی دوستانه‌ای بین این دو شد و لحظاتی، قسمت‌هایی از آهنگ‌های معروف را با سازهای خود اجرا کردند. این خواننده در نهایت برای ایران آرزوی ثبات، آرامش و صلح کرد و با قطعه «با تو بدرود» به درخواست هواداران، کنسرت را به پایان رساند.

روزنامه همدلی: ابوالحسن داوودی، سارا بهرامی، نازنین بیاتی، رستاک حلاج، آرین نائینی و فریمن از جمله مهمان‌های این اجرا بودند. در این کنسرت؛ آرمان مهربان رهبر ارکستر و نوازنده پیانو و سینتی سایزرها، پیام زمانی درامر، شهاب آفاقی و آندره خاچیکیان نوازنده گیتار الکتریک و مهرداد حامدی گیتارباس و آرمان تبریزیان گیتار تک، کاوه آفاق را همراهی کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید