گوگل با ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی در مورد سرمایه گذاری تصمیم‌گیری می‌کند

    کد خبر :330063

گوگل با استفاده از ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی در مورد سرمایه‌گذاری تصمیم‌گیری می‌کند و در صورت تایید ماشین، سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش اکسیوس، GV که پیش از این به نام Google Ventures شناخته می‌شد، از ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی به‌عنوان راهکاری برای تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری روی حوزه‌های مختلف استفاده می‌کند.

ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی، به‌عنوان راهکاری مناسب و قابل اعتماد، سال‌ها است که در خدمت مدیران GV به‌عنوان ابزاری پشتیبان در فرآیند تصمیم‌گیری‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ تا جایی که توانسته است تصمیم‌گیری‌ها و راهکارهای ارائه‌شده توسط نیروی انسانی را تحت‌الشعاع قرار دهد و حتی باعث نادیده گرفته شدن راهکارهای نیروی انسانی شود. ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی، به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی معادله‌های سرمایه‌گذاری نقش مهمی را ایفا کند.

ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌تواند طیف گسترده‌ای از اطلاعات بازار را تجزیه‌وتحلیل کند و یکی از پاسخ‌های سبز، زرد و قرمز را ارائه دهد. پاسخ قرمز به معنی عدم تایید سرمایه‌گذاری، رنگ سبز به معنی تایید سرمایه‌گذاری و در نهایت رنگ زرد به معنی احتیاط در سرمایه‌گذاری است. البته برخی معتقدند وقتی رنگ زرد به‌عنوان نتیجه از سوی ماشین اعلام می‌شود، عموما نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری مشابه رنگ قرمز خواهد شد. روش سه رنگ قرمز، زرد و سبز، نسبت به روش مقیاس ده نقطه‌ای ساده‌تر است. در روش ده نقطه‌ای وقتی ۸ نقطه از ۱۰ نقطه تایید یا روشن شود، به معنی رنگ سبز است. شرکت‌های مختلف دیگری نیز همانند GV‌ از هوش مصنوعی در فرآیند تصمیم‌گیری‌ استفاده می‌کنند؛ با این تفاوت که GV در بخش تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری به فناوری هوش مصنوعی بسیار متعهد است.

ساندار پیچای، مدیر عامل Google، بارها اعلام کرده که Mountain View، یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری کالیفرنیایی، به‌شدت درصدد تبدیل شدن به اولین شرکت فناوری در حوزه‌ی هوش مصنوعی است و قصد دارد در آینده با یادگیری ماشین و راهکارهای کلی مبتنی بر هوش مصنوعی به مسیر خود ادامه دهد. در حال حاضر، با توجه به اینکه رویکرد بازار به‌سمت استفاده‌ی بیشتر از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی پیش می‌رود، هوش مصنوعی تبدیل به یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر در حوزه‌ی استراتژی‌های مربوط به فضای ابری شده است. پیش‌بینی می‌شود نسل بعدی پیکسل ۳ با تمرکز بیشتری روی حوزه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به بازار معرفی شوند. در حال حاضر، گوگل دوپلکس (Google Duplex)‌، سیستم رزرو هوشمند دستیار گوگل، که می‌تواند تماسی شبیه به انسان برقرار کند و قرار ملاقات بگذارد، سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید