تسهیلات ویژه برای سفر هندی‌ها به ایران

    کد خبر :330049

اتباع هندی از امروز اول مرداد ماه می‌توانند برای ورود به ایران از فرودگاههای بین المللی کشور ویزای فرودگاهی دریافت کنند.

اگرچه ایرانی های زیادی به هند سفر می کنند و هندیها نیز دوست دارند که سفرهای توریستی به ایران داشته باشند، اما همیشه گرفتن ویزا برای هر دو طرف ایرانی و هندی مشکلات زیادی وجود داشت از جمله برای ایرانی‌ها که باید برای ویزای توریستی حداقل ۲۶۰ هزار تومان به یک شرکت خصوصی گردشگری که نماینده سفارت هند در ایران بود می پرداختند و مراحل اداری آن مانند انگشت نگاری و تهیه مدارک متعدد برای ایرانی ها بسیار سخت شده بود از سوی دیگر همین اقدامات نیز باید برای اتباع هندی انجام می‌شد تا ویزای ورود به ایران را می‌گرفتند.

پیش از این برای تسهیل در ورود گردشگران هندی به ایران، وزارت خارجه اقدام به صدور روادید فرودگاهی برای اتباع هندی کرد اما ایرانی‌ها همچنان برای ورود به کشور هند با مشکل گرفتن ویزا مواجه بودند تا اینکه در سال ۹۳ علی رغم استقبال و علاقه مردم کشورمان برای سفر به کشور هندوستان و اینکه این کشور به راحتی برای ایرانیان ویزا صادر نمی‌کرد و مدت اعتبار این ویزا نیز در رتبه مناسبی قرار نداشت؛ صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع هندی لغو شد.

این اقدام متقابلی بود که وزارت خارجه کشورمان انجام داد و به دستور ریاست اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه، مقرر شد از صدور روادید اصطلاحا فرودگاهی جهت ورود اتباع کشور هندوستان به ایران در کلیه مبادی ورودی خودداری شود.

اما حالا از آنجا که چند ماهی است کشور هند صدور ویزای فرودگاهی برای ایرانی ها را عملیاتی کرده است به این ترتیب که ایرانی ها می‌توانند از طریق سایت، درخواست ویزا کرده و سپس ویزای خود را در فرودگاههای دهلی و بمبئی دریافت کنند. وزارت خارجه ایران نیز در اقدامی متقابل از امروز اول مرداد ماه ویزای فرودگاهی برای اتباع هندی صادر می کند.

این خبر را جهانی معاون اداره صدور روادید و گذرنامه وزارت خارجه در نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد و افزود: هند جزو کشورهایی بود که برای آنها ویزای فرودگاهی صادر نمی‌شد اما اکنون در فهرست ۱۹۰ کشوری قرار گرفته که اتباع آن می‌توانند در فرودگاههای بین المللی ایران ویزای فرودگاهی دریافت کنند.

به گزارش مهر:اکنون روادید فرودگاهی ایران برای همه کشورهایی که اتباع آن می‌توانند روادید فرودگاهی دریافت کنند ۳۰ روزه با قابلیت تمدید ۱۵ روزه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید