دستگیری ۳۰۰ نفر از اخلالگران بازار سکه و ارز

    کد خبر :329839

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از شناسایی و دستگیری حدود 300 نفر از افراد موثر در ایجاد اختلال و بی‌نظمی در بازار سکه و ارز خبر داد.

به گزارش بازتاب از پایگاه خبری پلیس، سردار اسکندر مومنی در حاشیه نشست تخصصی بررسی راهکارهای مقابله با قاچاق و اخلال در بازار ارز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این نشست تخصصی و یک روزه با حضور مسئولان بخش‌های مختلف پلیس آگاهی، امنیت، فتا، فرودگاه‌های کشور و فرماندهی مرزبانی برای مبارزه جدی و قاطع‌تر با اخلالگران در بازار اقتصادی کشور برگزار شد.

وی افزود: حضور اعضاء و ترکیب حاضران این نشست حکایت از اهمیت موضوع برای نیروی انتظامی دارد و در واقع این نشست تخصصی و یک روزه بنا به تدبیر فرمانده محترم نیروی انتظامی تشکیل و برگزار شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: مراقبت و جلوگیری از خروج غیرقانونی سکه، طلا و ارز از مرزهای کشور یکی از اهداف این نشست است.

وی اضافه کرد: به طور کامل و با به کارگیری تمام ابزار و ظرفیت‌ها از خروج غیرقانونی ارز، سکه و طلا جلوگیری می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی، تمرکز بر اقدامات اطلاعاتی را نیز یکی از اهداف برگزاری این نشست تخصصی برشمرد و تأکید کرد: در صدد هستیم باندها و شبکه‌های بزرگ و افرادی که در بی‌نظمی و اخلال در بازار سکه و ارز موثر هستند، شناسایی و دستگیر شوند.

مومنی تبیین عملکرد پلیس در این حوزه و برنامه ریزی برای اقدامات پیش رو را از اهداف دیگر این نشست برشمرد و افزود: در شرایطی هستیم که در این عرصه همه باید کمک کنند و پلیس نیز با تمام ظرفیت و امکانات به میدان آمده تا به ایجاد ثبات در بازار و رونق اقتصادی کمک کند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: مردم عزیز بدانند و مطمئن باشند که با اخلالگران بازار ارز و سکه به جد و قاطعانه برخورد می‌شود و تاکنون ۳۰۰ نفر از افراد موثر در ایجاد اختلال و بی‌نظمی در این حوزه شناسایی و دستگیر شدند و پرونده‌های این افراد یا تکمیل و یا در حال تکمیل شدن است.

این مقام ارشد انتظامی خطاب به مردم بیان کرد: مطمئنا با کسانی که مبادرت به اقدامات غیرقانونی می‌کنند، برخورد می‌شود؛ پلیس، دستگاه قضا و دیگر نهادهای مسئول با اشراف کامل در این حوزه، موارد را دنبال و رسیدگی می‌کنند.

وی افزود: مردم آرامش داشته باشند چرا که قطعا جلوی این التهابات گرفته و با مخلان بدون اغماض برخورد می‌شود.

وی گفت: ان شاء الله با حضور همه جانبه دستگاه‌های دولتی، امنیتی، انتظامی و قضائی این صحنه نیز به خوبی مدیریت می‌شود چراکه معتقدیم در این شرایط حساس همه باید به دولت محترم کمک کنند.

جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان یادآور شد: برخی از شبکه‌ها و کانال‌های اجتماعی که به باندهای بزرگ و اخلالگران این حوزه مربوط هستند و نیز التهاب آفرینی می‌کردند، مسدود و اعضای اصلی کانال‌های مزبور شناسایی و دستگیر شدند.

مومنی افزود: از مردم عزیز خواهشمندیم به شایعات توجه نکرده و اخبار را از مراجع رسمی دنبال کنند.

وی با تاکید براینکه پلیس، دستگاه قضا در همه بخش‌ها اعم از حقیقی و مجازی حضور و اشراف کامل دارد، تصریح کرد: مردم مطمئن باشند پلیس در روند فعالیت‌های اقتصادی در حوزه ارز و سکه حاضر و ناظر خواهد بود.

مومنی خاطر نشان کرد: امروز در این شرایط اقتصادی یک موضوع ملی است و خوشبختانه این عزم و همیت در همه قوای سه گانه، نیروی‌های امنیتی، دستگاه قضا و نیروی انتظامی برای بهبود بازار ارز و سکه وجود دارد و ان شاء الله اقدامات نیز روز به روز تقویت می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید