لاریجانی: اروپا رویکرد خود برای اجرای توافق هسته ای را ارائه کند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۵:۳۱
    کد خبر :329775

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم تلاش کشورهای اروپایی برای اجرای هرچه بهتر مفاد برجام تاکید کرد و گفت: اروپا باید رویکرد و برنامه های خود برای اجرای کامل توافق هسته ای را ارائه کند.

به گزارش بازتاب به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه، ۳۱ تیرماه) با آندریاس شیدر رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اتریش دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار روابط دو کشور ایران و اتریش را سازنده و طولانی توصیف کرد و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر تعاملات خوب و مثبتی میان دو کشور شکل گرفته است و اتریش به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار اتحادیه اروپا از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت گسترش روابط پارلمانی ایران و اتریش افزود: تلاش مجالس دو کشور زمینه ساز توسعه روابط و تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواهد بود.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در شرایط کنونی نگاه مثبتی در ایران برای گسترش تعاملات با اتریش وجود دارد زیرا اتریش جزو کشورهایی بود که پس از توافق هسته ای، در جهت گسترش تعاملات حرکت کرد.

وی بر لزوم تلاش کشورهای اروپایی برای اجرای هرچه بهتر مفاد برجام تاکید کرد و گفت: اروپا باید رویکرد و برنامه های خود برای اجرای کامل توافق هسته ای را ارائه کند.

در این دیدار آندریاس شیدر رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اتریش، روابط دو کشور ایران و اتریش را در مسیر توسعه دانست و گفت: خوشبختانه تعاملات دو کشور در سطح قابل قبولی است و سفر مقامات ایران و اتریش در ارتقاء آن تاثیرگذار است.

وی با اعلام اینکه اتریش به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا از توافق هسته ای حمایت می کند، افزود: مقامات اتریش تداوم برجام را وابسته و منوط به موافقت آمریکا نمی دانند و از این رو در راستای اجرای کامل آن تلاش خواهند کرد.

شیدر ادامه داد: خوشبختانه برنامه ریزی خوبی برای گسترش تعاملات و اجرای پروژه های اقتصادی و فرهنگی صورت گرفته که امیدوارم هرچه سریع تر عملیاتی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید