کمپین تهاجمی دولت ترامپ برای نابودی حمایت مردم ایران از رهبران کشورشان!

    کد خبر :329704

مقامات آمریکایی آگاه از موضوع بیان کرده‌اند که دولت دونالد ترامپ، کمپین بزرگ و تهاجمی را در راستای ایجاد ناامنی در ایران و از بین بردن حمایت‌های مردمی از رهبران جمهوری اسلامی ایران در قالب سخنرانی‌ها و ارتباطات آنلاین ایجاد کرده است.

به گزارش تابناک؛ خبرگزاری رویترز به نقل از چندین تن از مقامات فعلی و سابق سیاسی در ایالات‌متحده بیان کرده است، این کمپین از سوی جان بولتون، مشاور امنیت ملی و مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا حمایت و تقویت می‌شود و در هماهنگی کامل با دستور کار دونالد ترامپ برای فشار اقتصادی شدید بر ایران در قالب تحریم‌ها فعالیت می‌کند. فعالیت‌های این کمپین از زمان خروج دونالد ترامپ از برجام شدت گرفته است.

مقامات مطلع آمریکایی بیان کرده‌اند، این کمپین در نظر دارد با ارائه اطلاعاتی اغراق‌ شده و یا مباین با سایر اطلاعات رسمی از جمله اطلاعات ارائه‌شده از سوی مقامات سابق، چهره رهبران و مسئولان ایران را تخریب کنند.

رویترز بیان کرده که کاخ سفید از ارائه توضیحات در خصوص این کمپین سر باز زده و همچنین وزارت خارجه آمریکا نیز از توضیح در مورد اصل این کمپین و نقش پامپئو در آن طفره رفته است.

یکی از مقامات ارشد ایرانی که نخواسته نامش فاش شود، در این رابطه با کم‌اهمیت خواندن این کمپین بیان کرده که آمریکا از زمان انقلاب اسلامی در 1979 در تلاش برای سرنگونی حکومت ایران بوده و مجدداً این تلاش آن‌ها نیز شکست می‌خورد.

رویترز با اشاره به حساب کاربری فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا در توییتر و همچنین شبکه «ShareAmerica» بیان کرده که طی یک ماه گذشته در این دو شبکه مطالب انتقادی زیادی علیه تهران منتشر شده است.

این خبرگزاری با اشاره به نقش ShareAmerica نوشته است، ایران در صدر چهار موضوع این وب‌سایت از جمله در حوزه تروریسم و خشونت است. در عین ‌حال شخص پامپئو نیز در سخنرانی‌های خود و در شبکه‌های اجتماعی مدام مطالبی علیه مقامات ایران و خطاب به مردم ایران بیان کرده است.

به شکلی جالب‌توجه رویترز اشاره می‌کند، در یک ماه گذشته، شبکه ShareAmerica چندین مطلب از پامپئو ـ که در انتقاد به مقامات ایران و رشد ناآرامی در ایران و نقش سپاه در ترور و خشونت بوده ـ به فارسی ترجمه کرده و در وب‌سایت خود قرار داده است.

امروز (یکشنبه) نیز قرار است پامپئو سخنرانی با عنوان «حمایت از صدای ایرانیان» داشته باشد که در میان جمع ایرانی آمریکایی‌هایی ایراد می‌شود که اغلب آن‌ها در پی انقلاب اسلامی ایران را ترک کرده‌اند.

در همین حال، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به رویترز در این خصوص بیان کرده است: بگذارید شفاف بگویم. ما به دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم، بلکه ما به دنبال تغییر رفتار نظام در ایران هستیم.

وی ادامه داد: می دانیم که داریم ایران را به سمتی می‌بریم که تصمیمات سختی بگیرد. یا رفتار خود را تغییر خواهند داد یا ادامه به رفتارهای آسیب‌زننده خود را بسیار سخت و دشوار خواهند دید. باور ما بر این است که چیزی را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم که چشم اندازه بسیار مثبتی برای آنچه ما در نظر داریم و آنچه مردم ایران می‌توانند به دست آوردند، در بر دارد.

با این‌ حال مقامات مطلع درباره کمپین جدید آمریکایی‌ها گفته‌اند، بسیاری از اطلاعات که از این طریق در مورد مسئولان و مقامات ایرانی منتشر می‌شود، ناقص و یا مخدوش هستند. پامپئو در 21 می در واشنگتن، گفت: مقامات ایرانی پول‌هایی را که از توافق هسته‌ای به دست آورده‌اند، نه برای مردم خود بلکه صرف جنگ‌های نیابتی و فساد کرده‌اند.

در مقابل به گفته رویترز در ماه مارس وقتی رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا «رابرت اشلی» برای شهادت در مقابل کمیته سنا حاضر شد، بیان کرد، علیرغم برخی مخارج برای نیروهای نظامی در ایران، هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی از جمله اهداف و اولویت‌های میان‌مدت در ایران است.

همچنین پامپئو ایران را به حمایت از شبه‌نظامیان شیعه و گروه‌های تروریستی و نفوذ به شبکه نظامی عراق و زیر سؤال بردن حاکمیت این کشور در طی دوران توافق هسته‌ای متهم کرده بود. در حالی ‌که به گفته رویترز، این شبه‌نظامیان شیعه نقش بسیار مهمی در جلوگیری از تسخیر عراق توسط داعش داشته و همچنین در کنار نیروهای آمریکایی در عملیات برای آزادی مناطق تحت کنترل داعش حضور داشته و اکنون نیز بخش‌هایی از آن‌ها در نیروهای امنیتی عراق فعالیت می‌کنند.

متخصصان و مقامات آمریکایی همچنین به رویترز گفته‌اند که دولت ترامپ اطلاعات ناقص و اغراق‌آمیزی نیز از رابطه نزدیک ایران با طالبان و القاعده به دست می‌دهد.

بااین‌حال این مقامات آگاه بیان کرده‌اند، هنوز برای تصمیم‌گیری در مورد میزان اهمیت و تأثیر این کمپین اطلاعاتی علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران زود است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید