گزارش غلط علوی به روحانی در موضوع ادمین‌های دستگیر شده

  • سیاسی
  • یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۳:۵۷
    کد خبر :329692

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، از گزارش غلط وزیر اطلاعات به رئیس جمهور در موضوع ادمین‌های دستگیر شده کانال های تلگرامی و تاثیر آن بر ایجاد دوقطبی میان دولت و قوه قضائیه انتقاد کرد.

به گزارش مهر، جواد کریمی قدوسی در جلسه علنی امروز و در طرح سوال از وزیر اطلاعات در خصوص نحوه برخورد با کانال های تلگرامی ضداخلاق و ضد امنیت ملی و رویکرد وزیر در این خصوص، اظهارداشت: انتظار از وزارت اطلاعات در نظام جمهوری اسلامی این است که امنیت کشور از طریق سرویس ها و نفوذی ها ضربه نبیند و چتر امنیتی گسترده باشد.

وی ادامه داد: تا رخنه ای پیش می آید، اول از همه از وزارت اطلاعات سوال می شود و در این چهل سال هم شاهد بوده ایم که به جز دو مرحله اتفاقی نیفتاده است؛ یکی در زمان وزارت آقای یونسی که در اتوبان همت خمپاره کاشتند و به ساختمان وزارت اطلاعات شلیک کردند و یکی هم در زمان وزارت آقای علوی که به مجلس شورای اسلامی حمله شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) همان هایی هستند که بوده اند اما اینکه وزرا عوض می شوند، چه اتفاقی می افتد، باید پاسخگو باشند.

کریمی قدوسی در ادامه و با اشاره به اینکه یک کودتای رسانه ای در فضای مجازی علیه انقلاب و نظام اسلامی در جریان است، اظهارداشت: در هیچ جای دنیا و حتی در کشورهای غربی این طور فضای مجازی را یله و رها نمی گذارند که از پهنای باند ۷۰ درصدی کشور استفاده کنند و هیچ اشرافی هم بر آنها نباشد.

وی با اشاره به برخی اقدامات کانال های تلگرامی ضد امنیت ملی گفت: بسیاری از این کانال ها با تیترهایی که از آن طرف آب می آید وظیفه به هم ریختن امنیت ملی را برعهده دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به بخشی از عناوین اتهامی ادمین های کانال های تلگرامی دستگیر شده اشاره کرد و اظهارداشت: شایعه پراکنی، تخریب نهادی انقلابی مانند شورای نگهبان، حمایت بی پروا از سران فتنه، تحریک افکار عمومی در مقابل اقدامات قضایی، ایجاد ناآرامی های خیابانی و انتشار مطالب ضد دین از جمله عناوین مجرمانه این دستگیرشدگان بوده است.

کریمی قدوسی ادامه داد: بعد از دستگیری این افراد، آقای روحانی به وزیر اطلاعات زنگ می زند که جرم اینها چیست؟ آقای علوی هم می گوید که هیچ گونه عنوان مجرمانه ای متوجه این افراد نیست! رئیس جمهور هم بر همین مبنا در نشست خبری اش موضع گیری می کند و یک دو قطبی شدید بین دولت و قوه قضائیه ایجاد می شود.

وی یادآور شد: این قبیل اختلافات قبلا در شورای محرمانه بررسی و حل می شد اما رسانه ای نمی شده است. پس از دستگیری این ادمین ها، آقای علوی تلاش گسترده ای برای آزادی آنها کرده است در حالی که این دستگیری ها بر اساس تشخیص قوه قضائیه بوده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: سال گذشته و در مقطع انتخابات ریاست جمهوری جلساتی میان این ادمین ها با وزیر سابق ارتباطات (محمود واعظی) برگزار شده است تا فضای مجازی را در انتخابات مدیریت کنند؛ همین هفته گذشته بود که اعلام شد برای ۱۶ استاندار و ۳۰ فرماندار در خصوص تخلفات انتخاباتی کیفرخواست صادر شده است.

کریمی قدوسی تصریح کرد: اخیرا که بحث تصویب لوایح FATF در مجلس پیش آمد خیلی از مردم به ما پیامک زدند و اعتراض کردند اما در برخی از استان ها این ها را احضار کردند اما از طرف دیگر این ادمین ها را آزاد می گذارند.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در ابتدای جلسه صبح امروز به سراغ آقای مطهری رفتم و گفتم که امروز دغدغه مردم مسائل اقتصادی و معیشتی است، لذا بیایید هم شما و هم من سوالم از وزیر اطلاعات را پس بگیریم اما ایشان اعلام کرد که هر چیزی در جای خودش اهمیت دارد و باید سوال مطرح شود و من هم مجبور شدم سوالم را مطرح کنم اما به دلیل اینکه اولویت مردم این مسائل نیست، فعلا نیازی به رای گیری از صحن مجلس برای پاسخ وزیر نمی بینم.

به این ترتیب نماینده مشهد از پاسخ وزیر اطلاعات قانع شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید