روحانی در چه مواردی باید با مردم سخن بگوید؟

  • سیاسی
  • یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۶
    کد خبر :329572

روحانی سه شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی با مردم سخن خواهد گفت.
حسن روحانی رئیس جمهور در گفتگویی مستقیم تلویزیونی با مردم صحبت خواهد کرد.

به گزارش نامه نیوز، رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه (دوم مردادماه) با مردم گفت و گو خواهد کرد و این طور که اعلام شده بنا دارد به مهمترین مسائل و دغدغه های جامعه، بویژه در حوزه اقتصاد و روابط خارجی بپردازد. از همین رو خوب است قبل از انجام این گفت و گو مروری بر مهم ترین دغدغه های جامعه در حوزه های مختلف داشته باشیم.

برشمردن این دغدغه بدون توجه به مسائل سیاسی و جناحی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بنا به اعتقاد کارشناسان دولت تنها با جلب نظر مردم و همراه کردن آن با خود می تواند از پس شرایط دشوار کنونی برآید. انتظار می رود که در این گفت و گو به مسائلی پرداخته شود که برای همه اقشار جامعه اهمیت دارد نه فقط سیاسیون. قاعدتا مسائل سیاسی و سیاست خارجی مهم است و بر حوزه های دیگر مثل اقتصاد اثرگذار خواهد بود اما از آنجایی که اغلب مردم در سراسر کشور با مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند ترجیح می دهند که از زبان رئیس جمهور حرف های امیدوار کننده ای در این رابطه بشنوند.
از سوی دیگر کارشناسان اقتصادی و سیاسی در ماه های اخیر مدام تاکید کرده اند که روحانی باید با مردم شفاف بوده و مشکلات و سختی های پیش رو را بی رودربایستی بیان کند. حال باید دید که رئیس جمهور این توصیه را جدی گرفته و چنین می کند یا خیر؟
بدون شک مردم بهتر از هر کسی می توانند دغدغه های خود و آنچه انتظار دارند رئیس جمهور در مورد آن سخن بگوید را بیان کنند. از همین رو مشارکت شما در نظرسنجی نامه نیوز در این باره می توان متر و معیار نسبی برای تشخیص انتظارات مردم باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید