قطع آبیاری غرقابی ورزشگاه آزادی برای صرفه جویی در مصرف آب

  • ورزشی
  • یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۳۲
    کد خبر :329459

به گفته سرپرست مجموعه ورزشی آزادی و به منظور مدیریت بهینه منابع و صرفه‌جویی در استفاده از انرژی، سیستم آبیاری غرقابی در این مجموعه قطع و آبیاری قطره‌ای جایگزین شده است.

به گزارش بازتاب و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، فرهاد نیکوخصال صرفه جویی در انرژی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اتفاقی که برای صرفه جویی در مصرف آب در ورزشگاه آزادی رخ داده، قطع سیستم آبیاری غرقابی است بطوریکه تمام درختان تشتک گذاری شده و آبیاری قطره ای انجام می شود.

وی ادامه داد: آبیاری ۳۵ هکتار از ۸۰ هکتار جنگل مجموعه ورزشی آزادی تحت فشار شده و از طرفی چمنکاری و گلکاری ها نیز در این مجموعه محدود شده است.

سرپرست مجموعه ورزشی آزاید با تاکید بر این مهم که برنامه ریزی ها در نگهداری مجموعه ورزشی آزادی بر مبنای حداکثر صرفه جویی است ،اظهار داشت: در مصرف برق نیز صرفه جویی در بهره گیری از وسایل الکتریکی انجام شده و با توجه به مشکل جدی برق، پرسنل نیز موظف به استفاده از کولر در قبل از ساعت یازده نیستند و در ساعات اداری نیز لامپ های اتاق ها تا پنجاه درصد خاموش هستند و اکثر اتاق ها از نور طبیعی بهره می برند.

وی گفت: اهمیت صرفه جویی انرژی در کل این مجموعه تسری یافته است بطوریکه فدراسیون هایی که در مجموعه ورزشی آزادی قرار دارند بجای استفاده از نورافکن های پرمصرف از لامپ های کم مصرف بهره می برند که نقش مهمی در صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع دارد.

سرپرست مجموعه ورزشی آزادی صرفه جویی در انرژی به منظور نگهداری اماکن ورزشی سراسر کشور را مهم بر شمرد و گفت: با تشکیل کارگروه می توان به راهکارهای واحدی برای صرفه جویی در مجموعه های ورزشی سراسر کشور رسید تا همه مجموعه های ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان حتی دیگر اماکن ورزشی متعلق به سایر سازمان ها و وزارتخانه ها نیز از آن تبعیت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید