رییس سازمان بهشت زهرا:

آرامگاه پایتخت پاسخگوی نیازهای زمان زلزله نیست

    کد خبر :329305

رییس سازمان بهشت زهرا (س) ظرفیت موجود آرامگاه پایتخت را برای ارائه خدمات در شرایط وقوع زلزله شدید ناکافی خواند و تعیین چهار محل در چهار گوشه شهر را برای کفن و دفن اضطراری ضروری خواند.

سعید خال در جریان بازدید رییس و مدیران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: هنوز مدل خاصی برای پاسخگویی به نیازهای زمان زلزله طراحی نشده است اما این موضوع و سایر نیازها در کمیته انتقال و تدفین کارگروه مربوطه در شورای هماهنگی مدیریت بحران تهران در حال بحث و بررسی است.

وی همچنین به ساخت مجموعه‌ای ویژه برای کفن و دفن در شرایط اضطراری با عنوان پایگاه مدیریت بحران و نیز پیش بینی 15 هزار قطعه قبر آماده برای استفاده در شرایط مواجهه با تلفات وسیع ناشی از سوانح و حوادث بزرگ اشاره کرد و افزود: مجموعه ویژه کفن و دفن اضطراری در قالب دو دستگاه سوله و برخوردار از محل ذخیره اقلام مورد نیاز بنا شده که به زودی پس از تجهیز با حضور شهردار تهران افتتاح می‌شود.
رییس سازمان بهشت زهرا(س) گفت: با این حال ظرفیت کفن و دفن در بهشت زهرا محدود است و در شرایط اضطراری باید از چهار نقطه از پیش طراحی شده پیرامون شهر برای کفن و دفن جان باختگان احتمالی سوانح بزرگ استفاده کرد.

وی همچنین از تشکیل گروه شهروندان داوطلب برای تدفین در شرایط اضطراری تحت عنوان «کانون تدفین کنندگان داوطلب» با مشارکت و همکاری گروه‌های مرجع از جمله هنرمندان، روحانیون و شخصیت های فرهنگی و اجتماعی خبر داد و گفت: مسائل مربوط به این حوزه در کارگروه مربوطه در شورای هماهنگی مدیریت بحران در دست بررسی قرار دارد.

براساس گزارش روابط عمومی مدیریت بحران شهر تهران، همچنین دکتر احمد صادقی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پیش بینی سناریوهای مختلف رویارویی با سوانح طبیعی و حوادث را برای تمامی سازمان های خدمات رسان حوزه مدیریت شهری از جمله سازمان بهشت زهرا (س) ضروری خواند و گفت: سوانح بزرگ همچون زلزله ممکن است دهها سال رخ ندهد؛ اما نباید از الزامات آمادگی و مقابله برای پاسخگویی مناسب در زمان رویارویی با آن غفلت ورزید.
به گزارش ایسنا، جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران افزود: سازمان بهشت زهرا (س) با برخورداری از فضای سبز، معابر مناسب و شبکه آب و برق مکان مناسبی برای اسکان اضطراری به شمار می آید که باید ابعاد بهره برداری از این ظرفیت نیز مورد بررسی قرار گرفته و تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید