“پرویز پرستویی” به تلویزیون برمی گردد؟

    کد خبر :329245

پرستویی 25 اردیبهشت، در یک پست اینستاگرامی، به شدت به مسئولان سازمان صداوسیما تاخته بود و از آن ها به خاطر این که به یک مجری برنامه های ورزشی، فرصت اجرا نداده اند، گله کرد. در بخشی از این پست که خطاب به این مجری و به مناسبت تولد او منتشر شده بود، آمده است: «می خوام یه کادو تقدیمت کنم. تا زمانی که تو رو به تلویزیون برنگردانند، من هم پا به آن جا نخواهم گذاشت و تأکید می کنم مرگم را هم از تلویزیون اعلام نکنند.»

صبح دیروز، روابط عمومی سیما خبر بازگشت برنامه «ورزش از نگاه دو» به آنتن تلویزیون را اعلام کرد. اگرچه اصل این خبر به عنوان بازگشت یکی از برنامه‌های مهم ورزشی تلویزیون، مهم است، ولی حواشی این خبر، بازگشت «ورزش از نگاه دو» را مهم‌تر می‌کند. در متن خبر اعلام شده است پوریا تابان، اجرای «ورزش از نگاه دو» را در سری جدید، به عهده خواهد داشت؛ کسی که به خاطر او، پرویز پرستویی از صداوسیما قهر کرد و از رسانه ملی خواست حتی خبر مرگش را هم اعلام نکند.

ماجرا یادتان هست؟

پرویز پرستویی ۶۳ ساله را به عنوان خالق تعدادی از مهم‌ترین شخصیت‌های سریال‌های تلویزیونی می‌شناسیم. او در سریال‌های ماندگاری، چون «امام علی (ع)»، «خاک سرخ»، «زیر تیغ» و «آشپزباشی» بازی‌های به یادماندنی ارائه کرده است. پرستویی ۲۵ اردیبهشت، در یک پست اینستاگرامی، به شدت به مسئولان سازمان صداوسیما تاخته بود و از آن‌ها به خاطر این که به یک مجری برنامه‌های ورزشی، فرصت اجرا نداده اند، گله کرد. در بخشی از این پست که خطاب به این مجری و به مناسبت تولد او منتشر شده بود، آمده است: «می خوام یه کادو تقدیمت کنم. تا زمانی که تو رو به تلویزیون برنگردانند، من هم پا به آن جا نخواهم گذاشت و تأکید می‌کنم مرگم را هم از تلویزیون اعلام نکنند.» از پست اینستاگرامی پرویز پرستویی، این طور برمی آمد که پوریا تابان، مجری تلویزیون و دوست پرویز پرستویی، ممنوع التصویر است و در تلویزیون حضور ندارد. با این حال این مجری کمی بعد با تشکر از این ستاره سینما، اعلام کرد که هیچ وقت در تلویزیون ممنوع التصویر نبوده، ولی توضیح نداد که منظور پرستویی از «تو رو به تلویزیون برنگردانند» چیست. با این حال با توجه به وقایع بعدی، می‌توان از این سخنان، رمزگشایی کرد.

پوریا تابان کیست؟

همان طور که در بالا خواندید، پوریا تابان مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون است که چند سالی است در تلویزیون کم کار شده. این مجری ۴۱ ساله، زمانی روزنامه نگار بوده، گزارشگری بسکتبال انجام داده و مهم‌تر از همه، اجرای دو برنامه «دورخیز» و «ورزش از نگاه دو» را برعهده داشته است. تابان از زمانی که برنامه «ورزش از نگاه دو» متوقف شد، حضوری بسیار کمرنگ در تلویزیون دارد و اگر پیگیر برنامه‌های صداوسیما نباشید، ممکن است او را ندیده باشید. او هر از گاهی در قاب تلویزیون دیده می‌شود، اما دیگر مجری ثابت برنامه‌های پرمخاطب نیست. حالا می‌توانیم از حرف‌های پرویز پرستویی رمزگشایی کنیم: منظور پرستویی این بوده که اجرای برنامه‌های ورزشی سابق شبکه دو، یعنی «دورخیز» و «ورزش از نگاه دو» دیگر به پوریا تابان سپرده نشده است. مؤید این نکته، پست اینستاگرامی جدید پوریا تابان است که «ورزش از نگاه دو» را «محبوب‌ترین برنامه زندگى» اش خوانده است. او در این پست جدید، خوشحالی عمیق خود را از روی آنتن رفتن مجدد برنامه محبوبش اعلام کرده و نوشته تمام امروز (شنبه) را در انتظار لحظه آغاز برنامه، لحظه شماری می‌کند.

حالا چه می‌شود؟

در زمان تنظیم این مطلب، هنوز «ورزش از نگاه دو» روی آنتن نرفته است، اما با توجه به انتشار خبر در مبادی رسمی اطلاع رسانی سازمان صداوسیما، می‌توان از پخش این برنامه و همچنین اجرای پوریا تابان مطمئن بود. پس با توجه به آن چه خواندید، شرط پرویز پرستویی برای بازگشت به تلویزیون، برآورده شده و ستاره محبوب سینما و خالق نقش‌های ماندگار تلویزیون، می‌تواند به تلویزیون برگردد. او در همین یکی دو ماه، دو بار مجبور شده بود به حواشی همان پست جنجالی پاسخ بدهد؛ یک بار وقتی خبر همکاری اش با سازمان اوج برای روایت یک برنامه تلویزیون منتشر شد و یک بار وقتی تصویر و صدایش در آیتم‌های «بیست هجده» روایت شد. پرستویی در هر دو مورد، اعلام کرد که ماجرا به قبل از تصمیمش برای قهر با صداوسیما بازمی گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید