کمالوند: تعداد تیم‌های لیگ برتر و دسته اول را کم کنید

  • آرشیو
  • شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ ۱۷:۴۸
    کد خبر :329134

سرمربی تیم فوتبال اکسین البرز از مسئولان سازمان لیگ خواست تعداد تیم‌های لیگ برتر و دسته اول را کم کنند.

به گزارش مهر، فراز کمالوند با بیان اینکه مشکلات فوتبال ایران سال به سال بیشتر می‌شود، گفت: اعتقاد راسخ بنده این است که لیگ برتر و لیگ دسته اول نمی تواند با این تعداد تیم برگزار شود. من اینرا بارها در گردهمایی مربیان هم گفته ام.

وی افزود: تعداد تیم های لیگ برتر باید ۱۴ تیم باشد و لیگ دسته اول هم به ۱۶ تیم کاهش پیدا کند. باید تیم هایی در مسابقات حاضر شوند که امکانات سخت افزاری خوبی دارند.

سرمربی تیم دسته اولی اکسین البرز تاکید کرد: باید بحث تیمداری در فوتبال ایران را به باشگاهداری تبدیل کنیم. سالیان سال است که شعار می دهیم ولی اتفاقی نمی افتد.

کمالوند درباره احتمال جذب بازیکنان لیگ برتری هم گفت: ۱۷ بازیکن جذب کرده ایم. سه چهار جای خالی داریم که آنرا برای لیگ برتری ها نگه داشته ایم. امیدوارم با جذب سه چهار بازیکن سرشناس تیم را برای شروع رقابتها تکمیل کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا با دو و نیم سهمیه لیگ دسته اولی ها برای صعود به لیگ برتر موافق است؟ تصریح کرد: من حدود ۶ سال از مسابقات دسته اول دور بودم و خیلی با فضای آن آشنا نیستم. چهار پنج تیم سرمایه گذاری زیادی کرده اند. باتوجه به سختی کار در لیگ دسته اول فکر می کنم سهمیه دو و نیم برای صعود به لیگ برتر مناسب است. حتی می توانست تبدیل به سه سهمیه ثابت هم بشود. دور از عدالت است که از ۱۸ تیم حاضر در لیگ دسته اول، دو تیم صعود کنند.

کمالوند همچنین درباره مشخص نبودن وضعیت مالکیت تعدادی از تیم های لیگ دسته اول خاطرنشان کرد: لیگ برتر که پسوند حرفه ای را یدک می کشد تیم هایی دارد که وضعیت مالکیتش مشخص نیست. وقتی لیگ حرفه ای ما دچار این مشکلات است انتظار دارید لیگ دسته اول از این مشکلات نداشته باشد؟ باید برای فوتبال کشور فکر اساسی بشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید