چرا خانه های کوچک سوئدی بزرگ به نظر می رسند!

    کد خبر :329006

وسایل زندگی در هر خانه ای به سرعت  به هم ریخته می شوند از جمله مجلات انباشته شده روی هم، جعبه های مختلف کفش، هدایای کوچک، خریدهای انجام شده و … . درخانه های بزرگ  بدون توجه خاص، این موارد اضافی سریع جمع می شوند اما در آپارتمان های کوچک آنها فضا را پر میکنند. ممکن است خانه شما با وسایلی که جایی برای قرار دادن آنها ندارید اشغال شده و کمدهای شما تا لبه پر شده باشند. بنابراین چگونه می توانید فضای خانه ای که به اندازه یک جعبه کفش است را به فضایی کاربردی تبدیل کنید!

به گزارش بازتاب، مردم کشور سوئد به هنر مینیمالیسم تسلط کافی دارند. شما هم می توانید با نگاه به آثار مینمالیسم یاد بگیرید آپارتمان کوچک خود را از به هم ریختگی و شلوغی خارج کرده و آن را تمیز و بزرگتر نشان دهید. مهم نیست چند جفت کفش دارید و چطور می خواهید آنها را در خانه جا دهید. شما میتوانید یک مکان کوچک خریداری نموده و مالک آن باشید. فقط به کمی خلاقیت نیاز دارد و اینکه بدانید چطور باید این کار را انجام دهید. در اینجا 9 راهکار ساده برای داشتن یک آپارتمان کوچک و زیبا اما با دکوراسیونی خاص به شما ارائه می دهیم:

انبارهای مخفی بسازید

اگر خانه شما دارای کمد نیست از فضاهای خالی برای ساخت آن استفاده کنید. تخت خواب های پایه بلند انتخاب کنید که بتوانید زیر تخت هم وسیله بگذارید، یا در زیر زمین وسیله انبار کنید و به دنبال محل های ذخیره بیشتر باشید. اگر ارتفاع کابینت های شما کوتاه تر از سقف است، وسایل غیرضروری مانند پایه کیک، دیس و ظروف پهن و بزرگ را در فضای بین سقف و کابینت ها قرار دهید.

فضا را مرتب و سازماندهی کنید

اگر وسایل خود را در مکان های ذخیره مخفی نگهداری می کنید آنها را مرتب و طبقه بندی شده با یک نقشه سازماندهی شده بچینید. بدین وسیله وقتی شما برای آماده کردن هدیه دنبال کاغذ کادو می گردید می توانید نقشه را چک کرده و سریعا به یاد بیاورید که چند ماه پیش وسایل را کجا انبار کرده اید.

قسمت های مختلف خانه را از هم جدا کنید

برای کارهای مختلف در آپارتمان خود مناطق جداگانه در نظر بگیرید. در حداکثر استفاده از فضا خلاق باشید. فضای ناهارخوری می تواند برای پذیرایی از میهمانی های شبانه گسترش یابد. هنگام طراحی داخلی اتاق خواب را از اتاق ناهار خوری به طور کامل جدا کنید، حتی اگر شده با یک کفپوش مجزا، قفسه ها و یا یک قالیچه ساده فضاها را از هم تفکیک کنید.

وسایل اضافی را دور بریزید

همه وسایل غیر ضروری مانند لباس ها، ظرف ها و جعبه های مواد غذایی مصرف شده که قابلیت استفاده مجدد ندارند یا بطری های  را که اکنون از آنها استفاده نمی کنید را  بلافاصله از محل زندگی حذف کنید. اگر شما در طول سال گذشته از میز اتو استفاده نکردید آن را کنار بگذارید. اگر شما میهمانی های شبانه برگزار نمی کنید نیازی نیست 12 تا لیوان داشته باشید و یا اگر هرگز به ساحل نمی روید چرا باید یک حوله بزرگ بیشترین فضای کمد شما را اشغال کند؟جمع کردن وسایل اضافی منزل آسان است، پس سریعا وسایل اضافی خود را جمع آوری کرده و خانه را از وجود آنها پاک کنید. وسایل غیر ضروری خود را حداقل 2 بار در سال دور بریزید. اگر از وسیله ای به مدت زیاد استفاده نکرده اید آن را به جای خود بر نگردانید، میتوانید آن را به خیریه اهدا کرده یا آن را در اسرع وقت به سطل زباله بیندازید.

عوض کردن جای لباس ها

همه لباس ها را از کمد خارج کرده  و آنها را به شکل متفاوتی به داخل کمد برگردانید .مثلا با توجه به فصل،  لباس های تابستانی را جلوی کمد و لباس های زمستانی را در عقب کمد بچینید. مکان قرارگیری جعبه های کفش نیز باید عوض شود، مثلاً به  جای کفش صندل تابستانی باید چکمه ها به جلوی کمد منتقل شوند. وقت آن رسیده که لباس های خود را مجدد مرتب کنید و لباس هایی که هر روز استفاده می کنید را دم دست گذاشته و لباس هایی که فعلاً نمی خواهید را زیر تخت یا بالای کمد لباسی خود قرار دهید.

از مبلمان چند منظوره استفاده کنید

اگر به دنبال یک میز عثمانی می گردید چرا نوعی از آن را که فضای کافی برای جاسازی وسایل دارد انتخاب نمیکنید؟ اگر احتیاج به میز عسلی دارید و فضای دیوار و کاناپه خیلی محدود است، میزی را انتخاب کنید که قابلیت تا شدن داشته باشد تا هر وقت بدان نیاز دارید بتوانید از آن استفاده کنید. برخی میزها این قابلیت را دارند که هنگام پذیرایی از میهمان فضای آنها دو برابر شود. کاناپه نیز می تواند تخت شود، یک میز ناهارخوری می تواند دو برابر شود و یک نیمکت می تواند به یک انباری مخفی برای نگهداری وسایل ما تبدیل شود. اینها نمونه هایی از وسایل خانه هستند که می توانید بر روی آنها سرمایه گذاری کنید.

به دنبال بهترین وسایل بگردید

اگر خانه شما کوچک است این بدین معنا نیست که  باید روی هر متر مربع آن حساب کنید. اگر شما یک وسیله را دوست ندارید، آن را  نخرید. خوب تحقق کنید و یک میز قهوه خوری انتخاب کنید که نتوانید بدون آن زندگی کنید. از خرید وسایل غیرضروری جداً اجتناب نمایید. از یک دوست بخواهید در خرید بهترین وسایل به شما کمک کند. برای خرید سایر وسایل نیز این فلسفه را داشته باشید که میان بد و بدتر وسایل دست ساز را نگه دارید.

از هرج و مرج دوری کنید

هر چه تعداد وسایل مورد استفاده شما کمتر باشد فضای خانه شما بزرگتر به نظر خواهد آمد. خانه را با مبلمانی که خیلی بزرگ هستند شلوغ نکنید. اگر فضایی کافی برای میز قهوه خوری سنتی وجود ندارد آن را با یک میز دیواری کوچک یا یک میز دوقلو که در یکدیگر فرو می روند عوض کنید. در واقع از اصل طراحی اتاق های هتل تبعیت کنید. فقط وسایل ضروری را نگه دارید. وسایلی را که به آنها علاقمند هستید و فضا را خلوت نگه می دارند انتخاب نمائید.

به طور مرتب نظافت کنید

یک خانه تمیز یک خانه شاد است و فضای آن به طور طبیعی بزرگتر به چشم می آید. وقتی خانه تمیز باشد از وسایل غیرضروری خالی می شود. لباس های غیرضروری را دور بریزید. فرش ها را حداقل دوبار در هفته جارو بزنید. کشوها را مجدد ساماندهی کنید، در این صورت فضای خانه شما از ریخت و پاش اضافی خالی خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید