از ابتدای سال‌جاری صورت گرفت

کشف بیش از ۲۶۵ تن انواع موادمخدر و روان‌گردان در کشور/۸۰ درصد کشفیات تریاک هستند

    کد خبر :328998

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۲۶۵ تن و ‏‏۳۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور از ابتدای سال جاری در کشور خبر داد.

اسداله هادی‌نژاد گفت: مجموع کشفیات ابتدای سال تاکنون ۲۶۵ هزار و ۳۷۰ کیلوگرم است که از این مقدار ۷۶۶۸ کیلوگرم آن در هفته اخیر کشف شده است.

وی افزود: کشفیات سال قبل به شکل غیررسمی (مجموع کشفیات رسمی سه ماهه به اضافه سه هفته تیرماه) ۲۴۹ تن بوده که ۶.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۶۱۷۷ کیلوگرم بوده که ۸۰.۶ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: همچنین از این میزان، ۷۱۱ کیلوگرم حشیش، ۴۵۰ کیلوگرم هروئین، ۱۶۰ کیلوگرم مرفین،‏‏ ۱۸ کیلوگرم شیشه، ۲۰۰ کیلوگرم مواد پیش‌ساز، ۳۵۴۸۰ عدد قرص روانگردان و ۱۵۰ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۲۷۶ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۶ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ لیتر مواد پیش ساز مکشوفه مربوط به استان البرز بوده است، بیان کرد: از مجموع ۳۵ هزار و ۴۸۰ عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۳۴ هزار و ۸۷۶ عدد مربوط به استان آذربایجان شرقی، ۲۱۰ عدد استان خراسان شمالی، ۲۰۰ عدد استان آذربایجان غربی و مابقی مربوط به استان‌های هرمزگان و همدان بوده است.

این مقام مسئول در ستاد با بیان اینکه بالغ بر ۸۱ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور می‌باشد،‌ اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۲۱۹۲ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۸.۶ درصد کشفیات کشور می‌باشد و کرمان با ۳۰۸ کیلوگرم، خراسان رضوی با ۱۰۶۸ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۰۱۹ کیلوگرم و چهارمحال و بختیاری با ۳۵۴ کیلوگرم و تهران با ۳۲۷ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، هادی‌نژاد بیان کرد: سهم کشفیات سه استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور ۵۹ درصد می‌باشد.

به گزارش ایسنا، وی در پایان گفت: طی این مدت، ۱۳۱ دستگاه خودرو ، ۲۳ دستگاه موتور سیکلت، ۷ قبضه سلاح و ۲۸ دستگاه موبایل توقیف شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید