رئیس سازمان سنجش خبرداد

گزارش “تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور” فردا به مجلس ارائه می‌شود

    کد خبر :328954

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تاکید بر موافقت این سازمان با اعمال تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور، گفت: گزارش تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۷ و ۹۸ فردا در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود و تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه بعد از ارائه این گزارش خواهد بود.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب در خصوص تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸، اظهارکرد: ما در خصوص تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ براساس قانون عمل می‌کنیم و این تاثیر قطعی در کنار موافقان و مخالفان جدی، مزایا و معایبی نیز دارد که قرار است گزارش سازمان سنجش آموزش کشور در این خصوص فردا به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی در ادامه تصریح کرد: باید ببینیم جمع‌بندی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر قطعی سوابق تحصیلی بر نتایج کنکور چه خواهد بود. اما من موافق تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور هستم.

دکتر خدایی در خصوص احتمال تغییر تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ گفت: برای تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه باید منتظر جمع‌بندی کمیسیون آموزش و تحقیقات باشیم و بعد از گزارش فردا در مجلس می‌توانیم بگوییم چه پیش خواهد آمد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: فردا فقط گزارش تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ به کمیسیون آموزش ارائه می‌شود. در واقع این کمیسیون مرجع تصمیم گیری در خصوص مصوبات نیست و اگر قرار باشد مصوبه‌ای اصلاح شود باید این تصمیم در شورای عالی آموزش و پرورش صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس تصمیم کمیته سنجش و پذیرش دانشجو میزان تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی سال ۹۸، ۳۰ درصد بصورت تاثیر قطعی است در واقع امتحانات نهایی در خرداد ۹۸ برگزار و برای پایه دوازدهم عناوین دروس اعلام می‌شود. ضمن اینکه ضرایب دروس کنکور برای دروس متناظر امتحانی نیز یکسان خواهد بود و تغییری نخواهد داشت. این تصمیم موجب اعتراضات داوطلبان و خانواده‌ها شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید