تعرفه‌های ترامپ ۶ میلیارد یورو به صنعت خودروی آلمان ضرر می‌زند

    کد خبر :328927

رییس اتاق صنعت و بازرگانی آلمان اعلام کرد تعرفه‌های آمریکا بر واردات خودرو، ۶ میلیارد یورو (۶.۹۹ میلیارد دلار) به تولید آلمان آسیب می‌زند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، رییس اتاق صنعت و بازرگانی آلمان، روز جمعه در مصاحبه با تلویزیون این کشور اعلام کرد تعرفه‌های آمریکا بر واردات خودرو ۶ میلیارد یورو (۶.۹۹ میلیارد دلار) به تولید آلمان آسیب می‌زند.

روز پنج‌شنبه دولت ترامپ برای اعلام این‌که در نظر دارد تا ۲۵ درصد تعرفه بر واردات خودرو وضع کند، تحت فشار قرار گرفت. این تعرفه می‌تواند قیمت خودرو را افزایش دهد، به فروش خودرو آسیب بزند و مشاغل این صنعت را تهدید کند.

رییس اتاق بازرگانی و صنعت آلمان (دی‌آی‌ایچ‌کی)، اریک شوایتزر، به تلویزیون زد دی‌اف گفت که او تهدیدات ترامپ را خیلی جدی می‌داند و اضافه کرد چنین تعرفه‌هایی بر خلاف قوانین بین‌المللی خواهند بود.

او گفت چنین تعرفه‌هایی نه تنها باعث از دست رفتن مشاغل آلمان و اروپا می‌شود بلکه به مشاغل و سرمایه‌گذاری در ایالات‌متحده هم آسیب می‌زند.

صدر اعظم آلمان، آنگلا مرکل هم روز جمعه در کنفرانس خبری گفت: ما نه تنها این تعرفه‌های احتمالی را به عنوان تخطی از قوانین سازمان تجارت جهانی می‌دانیم بلکه آن را به عنوان تهدیدی واقعی برای شکوفایی بسیاری از کشورهای جهان تلقی می‌کنیم.

او اضافه کرد: اتحادیه اروپا در حال کار بر روی اقدامات تلافی‌جویانه است اما این تا حالا بدترین راه‌حل برای این مشکل بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید