در بازدید عضو شورای شهر تهران از منطقه 15 عنوان شد

از خاک خوردن تئاتر خاوران تا احیاء پارک آبی آزادگان

    کد خبر :328914

عضو شورای شهر تهران در بازدید از منطقه 15 ضمن بازدید از مجموعه تئاتر خاوران واقع در منطقه 15 و بررسی مشکلات آن، نسبت به تعیین تکلیف پارک آبی آزادگان قول مساعد داد و گفت: پارک آبی آزادگان یکی از سرمایه‌های شهر است.

صبح امروز حجت نظری یکی از اعضای شورای شهر تهران از مجموعه تئاتر خاوران واقع در منطقه 15 بازدید کرد و در حاشیه بازدید از این تئاتر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: این تئاتر حدودا دو سال قبل با اعتبار حدود 290 میلیارد تومان ساخته شد و تجهیزات خوبی برای ساخت این پردیس تخصصی در نظر گرفته شد اما حالا نبود مردم و عدم استقبال هنرمندان از این پردیس مشکل ساز شده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل پردیس تئاتر خاوران نه کمبود امکانات و نه سوء مدیریت است، تصریح کرد: از ابتدا در جانمایی این پردیس اشتباه صورت گرفت چرا که مشکل جانمایی بد داریم و با این وجود امکانات لازم برای انتقال مخاطبان به این تئاتر وجود ندارد و به همین دلیل هم هنرمندان و هم مردم از این مجموعه استقبال کمتری کردند.

نظری با بیان اینکه مجموعه‌های اینچنینی عمدتا در مرکز شهر هستند و مخاطب نیز به طور طبیعی کمتر راغب است که مسافت طولانی را برای رسیدن به یک تئاتر صرف کند، گفت: این گونه فعالیت‌های هنری بیشتر باید در محلاتی باشد که می‌طلبد و عمدتا در مناطق یک، دو، سه، پنج، شش، هفت و مناطق مرکزی رغبت به استفاده از تئاتر وجود دارد.

وی با بیان اینکه ممکن است مردم در رسیدن به این تئاتر دچار مشکل شوند چرا که حمل و نقل عمومی خوبی نیز در این منطقه وجود ندارد و از نظر مترو و اتوبوسرانی سرویس دهی ضعیف است،‌ ادامه داد: شاید بتوان در توسعه مترو و اتوبوس به این منطقه فکری کرد اما مسئله جدی این است که در کل جانمایی این پردیس مناسب نبوده است.

کاکایی سرپرست پردیس تئاتر خاوران نیز با بیان اینکه ای کاش در روز اولی که این ساختمان ساخته می‌شد نظر اهالی هنر پرسیده می‌شد، گفت: مجموعه‌ای ساخته شده و حالا می‌گویند چه کنیم؟ ای کاش در جانمایی این پردیس دقت نظر بیشتری می‌شد چرا که وسایل حمل و نقل عمومی در این منطقه ضعیف است و تنها راه دسترسی استفاده از وسایل شخصی و استفاده از اتوبان امام علی (ع) است.

وی با بیان اینکه این پردیس ساخته و افتتاح شد اما هزینه‌های نگهداشت آن بالا است و حتی ناقص ساخته شده است، گفت: این پردیس به دلیل بی پولی ناقص افتتاح شد و نتوانستند کل مجموعه را زیر بار ببرند و امیدواریم با تزریق بودجه‌ای که انجام می‌شود این مشکل مرتفع شود.

کاکایی با بیان اینکه تا چند هفته دیگر سالن اکران سینمای آن تکمیل می‌شود گفت: امیدواریم که فکری به حال این موضوع شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه نظری به محله اتابک و خیابان سجادی رفت و از امامزاده سید ملک خاتون بازدید کرد و گفت: متاسفانه برخی از اهالی اتابک و مینابی گلایه داشتند که تملک خانه‌ها در اطراف امامزاده که به منظور گسترش پهنه امامزاده ملک خاتون انجام شده درست نبوده و بنا به یک سوء تعبیری که در گذشته‌ در مدیریت شهری رخ داده است، بخشی از تملک املاک مجاور امامزاده به درستی و بر اساس برنامه ریزی و مطالعه دقیق نبوده است که متاسفانه این تملک بدون برنامه ریزی سبب شده که فضاهای بی دفاع شهری در منطقه اتابک افزایش یابد و متاسفانه این امر سبب شده که در محله اتابک مشکلاتی را در خصوص فضاهای بی دفاع شهری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری بنا داشت به زعم خود فضاهای تجاری و فرهنگی در مجاورت امامزاده ایجاد کند اما متاسفانه از پس هزینه‌های آن به طور کامل بر نیامد و بخشی از پلاک‌های مجاور امامزاده تملک و مابقی بلاتکلیف مانده‌اند، گفت: متاسفانه املاکی هم که تملک شدند رها شده و به نظر می‌رسد سازمان نوسازی شهرداری تهران باید در خصوص وضعیت پلاک‌های رها شده و باقیمانده فکری کنند.

در ادامه جمعی از اهالی محله خیابان سجادی به حجت نظری در خصوص وضعیت خیابان سجادی که بسته شده است، اعتراض کردند و یکی از اهالی با بیان اینکه حدود یک سال و نیم پیش بخشی از خیابان به دلیل ریزش گود مجاور تخریب شد و از آن زمان تا کنون این خیابان ایمن سازی نشده و بازگشایی نشده است، گفت: بسته شدن خیابان سجادی ما را در یک بن بست قرار داده و هر چند به ما قول داده‌اند که تا دو ماه دیگر این خیابان افتتاح می‌شود اما بهتر است این اتفاق هر چه زودتر بیفتد.

محمدی شهردار منطقه 15 نیز که در این بازدید حضور داشت اظهار کرد: در دو محله اتابک و مینابی برای نوسازی مداخله شد اما این نوسازی طرح مصوب نداشت و بدون چشم انداز مشخص و اولویت بندی پلاک‌ها خریداری شدند و حالا با پدیده‌ای مواجه هستیم که در یک خیابان تعدادی پلاک خریداری و مابقی رها شده‌اند و باید سازمان نوسازی در این خصوص چاره‌ای بیندیشد.

به گزارش ایسنا، در ادامه از مجموعه بوستان آزادگان و کوشک امیرسلیمانی بازدید به عمل آمد و شهردار منطقه 15 با بیان اینکه در پارک آزادگان، پارک بزرگ آبی آزادگان وجود داشت اما بنا به دلایلی تعطیل شد، گفت: پارک آبی آزادگان یکی از سرمایه‌های شهر است که سازمان ورزش شهرداری تهران می‌تواند نسبت به احیاء و بازسازی آن اقدام کند که حجت نظری رئیس کمیته ورزش شورای شهر نیز قول داد که با همکاری سرپرست سازمان ورزش شهرداری نسبت به احیاء پارک آبی آزادگان اقدام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید