جمهوری اسلامی ایران به «آسِ‌آن» پیوست

  • سیاسی
  • شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ ۱۳:۴۸
    کد خبر :328903

رئیس جمهور اسلامی ایران در نامه ای به وزارت امور خارجه، عضویت ایران در پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا را رسما ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در نامه ای به وزارت امور خارجه عضویت ایران در پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا را رسما ابلاغ کرد.

لایحه پیوستن ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا موسوم به «آ سِ آن» پس از ایراد شورای نگهبان و اصرار مجدد مجلس به منظور تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده بود که در نهایت در جلسه 16 تیرماه مجمع، مصوبه مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفت.

در متن ابلاغیه رئیس جمهور به وزارت امور خارجه، آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا» که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست و دوم خردادماه یک هزار و سیصد و نود و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1397/04/16 از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد و طی نامه شماره 233/32063 مورخ 1397/04/25 مجلس شورای اسلامی واصل گردیده، جهت اجرا ابلاغ می گردد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید