بهره‌برداری از ۲ تصفیه‌خانه استان تهران

    کد خبر :32871

تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای پیشوا و پردیس روز شنبه (۲۰ خرداد ماه) با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، جمعیت زیرپوشش تصفیه‌خانه فاضلاب پیشوا برای افق طرح در سال ۱۴۲۰ معادل ۱۶۰ هزار نفر است که در فاز نخست آن حدود ۶۸ هزار نفر زیر پوشش آن قرار می‌گیرند.

محمد پرورش – مدیرعامل آبفای استان تهران – در باره این پروژه گفت: این تصفیه‌خانه بخشی از طرح عمرانی شامل احداث فاز نخست تصفیه خانه پیشوا با ظرفیت ۱۱ هزار متر مکعب در شبانه‌روز، احداث خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب پیشوا به طول ۶۰ کیلومتر، احداث خطوط جمع‌اوری و انتقال آب شهرهای ورامین و پاکدشت به طول ۱۰.۷ کیلومتر، بازسازی و توسعه ۶۷ کیلومتر شبکه توزیع آب شهرهای ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا و حفر و تجهیز ۲۳ حلقه چاه آب آشامیدنی در شهرای ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشواست.

به گفته پرورش، اعتبار این طرح ۱۱۰۱ میلیارد ریال تخمین زده شده که از محل اعتبارات استانی، مسکن مهر و منابع داخلی شرکت تامین شده است.

وی ادامه داد: مرحله دوم این طرح شامل تکمیل شبکه جمع‌آوری شهر به طول ۸۰ کیلومتر و ساخت فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب است که در مجموع ظرفیت این تصفیه‌خانه را به ۲۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز خواهد رساند.

به گفته پرورش، از آنجاکه این پروژه در مناطق پررفت‌وآمد و با تراکم بالای تاسیسات زیرزمینی اجرا شده، روش اجرای شبکه فاضلاب بیش‌تر به صورت نقبی بوده است. همچنین مساحت مناطق زیر پوشش طرح فاضلاب شهر پیشوا ۱۶۷۶ هکتار است.

مدیرعامل آبفای استان تهران در خصوص تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس نیز گفت:‌ طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب پردیس نیز از سال ۱۳۸۷و در قالب طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی استانی‌شده برای زیر پوشش قرار دادن جمعیتی معادل ۱۶۰ هزار نفر آغاز شد که شامل احداث فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس به ظرفیت ۲۴ هزار متر مکعب در شبانه‌روز، احداث و شبکه جمع‌اوری فاضلاب پردیس به طول ۶۵.۳ کیلومتر، نصب ۸۰۰۰ رشته انشعاب فاضلاب، احداث ۵۰۰۰ مترمکعب مخزن در پردیس، احداث ۶۷۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح شهر تهران و نصب ۶۰ هزار رشته انشعاب فاضلاب در تهران است.

او گفت:‌ تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس دارای دو فاز است که فاز نخست آن به ظرفیت ۲۴ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی ۱۲۵ هزار نفری است و برای ساخت آن اعتباری معادل ۸۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته پرورش، مجموع اعتبارات این دو طرح ۹۵۵۱ میلیارد ریال است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید