رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد

لزوم شکل گیری فوری واحدهای آمار در دستگاه‌های استان تهران

    کد خبر :328658

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه نظام آماری به شکل سنتی دیگر پاسخگوی نیازها نیست و امروز بهره‌گیری از سیستم‌های نوین آماری امری حیاتی است از ایجاد آمادگی و اطلاع رسانی دستگاه‌ها برای بهره‌مندی از سیستم نوین آماری خبر داد.

نعمت الله ترکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اساس و پایه برنامه ریزی و توسعه، آمار است، افزود: داده‌ها در برنامه ریزی اساسی باید به روز باشد به ویژه در موضوع عدالت اجتماعی در جهت توسعه کشور که تحقق آن به این بحث وابسته است. قطعا میزان بهره مندی دستگاه‌ها از سیستم نوین آمار در شاخص های ارزیابی عملکرد آنها مد نظر قرار خواهد گرفت و اجرای آن در تهران الگوی کشوری خواهد شد.

‎وی افزود: بی تردید نظام آماری به شکل سنتی پاسخگوی نیازها نیست و برای برنامه ریزی ها نیاز به یک سیستم پاسخگوی آنلاین در آمار است. از سال ٩٥ موضوع ارائه آمارهای ثبتی به شکل نوین مطرح شد و اجرای آن عدد ٤٨ درصدی ثبت اطلاعات و آمار کشوری از طریق سیستم نوین را نشان داد و این درصد بیان کننده استقبال کشور از بهره مندی از طرح‌های نوین در ارائه آمار است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی و الزام دستگاه‌ها به استفاده از آمار و ارائه داده‌های آماری به شکل نوین افزود: نیاز است در همه دستگاه‌های استان واحدهای آمار شکل بگیرد و اگر وجود دارد،تقویت شود و اجرای سنتی نظام آماری در دستگاه ها موجب موازی کاری و گاهی ارائه آماری غیر از مبنای واقعی شده است.

وی به شکل گیری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان تهران اشاره کرد و افزود: این اقدام در حوزه بهره گیری از سیستم های نوین آمار بسیار اثرگذار خواهد بود. هریک از دستگاه‌های استان، نماینده واحد آمار خود را برای ارائه آموزش باید معرفی کنند و گام بعدی تقویت زیر ساخت‌ها و ابزارهای آمارگیری در دستگاه‌ها است.

ترکی با بیان اینکه آمار خیلی از واحدهای صنفی،بخش‌های خصوصی و انجمن‌ها، در برنامه ریزی‌های استان مؤثر است، ادامه داد: خدمات این بخش ها در فعالیت های اجرایی دولت اثرگذار است و بخش اعظمی از چالش‌های اقتصادی به نداشتن آمار دقیق از همین بخش‌ها مرتبط است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید