اشتباه دوباره در انتخاب رئیس کل بانک مرکزی؟

    کد خبر :328652

خبرهای ناامیدکننده‌ای از انتخاب رئیس کل جدید بانک مرکزی به گوش می‌رسد‌. در حالی که جامعه و اقتصاددانان به دنبال تغییر سیف هستند اما انتخاب جایگزین او از تغییر او مهمتر است. اگر قرار است کسی همانند سیف رئیس کل شود بهتر است اصلا تغییری رخ ندهد!

اقتصاد آنلاین پیشتر و قبل از انتخاب سیف هم تذکر داده بود که انتخاب او اشتباهی استراتژیک است. دلیل مخالفت اقتصاد آنلاین در آن مقطع اقتصاددان نبودن و نیز عملکرد ضعیف سیف در بانکداری کشور بود. ۵ سال فعالیت سیف کافی بود تا مشخص شود که آیا آن اخطارها و هشدارها که در آن صریحا به اسم آقای سیف هم اشاره کرده بودیم درست بود یا نه!

در کل این دوران هم منتقد منصف ایشان بودیم. حال در آستانه تغییر نباید همان اشتباه قبلی تکرار شود. مگر دولتمردان ما حافظه تاریخی ندارند؟!

براساس اخبار واصله فردی که برای بانک مرکزی قطعی شده نه تنها همانند سیف اقتصاد نخوانده و دانش آموخته مدیریت است بلکه در ماجرای بابک زنجانی و نیز اختلال در بازار ارز در دوره گذشته دارای پرونده بوده به نحوی که در ۵ سال گذشته صلاحیتش برای مدیرعاملی هیچ بانکی تایید نشد! حال همین فرد قرار است رئیس کل بانک مرکزی شود!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید