نسل نهم پردازنده های اینتل در ماه آینده معرفی می‌شود

    کد خبر :328552

طبق گفته‌های برخی منابع، اینتل قصد دارد در تاریخ اول آگوست اقدام به معرفی نسل جدید پردازنده‌های خود به همراه نسخه‌ Core i9 برای کاربران عادی کند.

اپل به‌تازگی سری جدید مک‌بوک پروهای خود را با پشتیبانی از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل معرفی کرده است. بسیاری دیگر از شرکت‌ها نیز در حال به‌روزرسانی محصولات خود با جدیدترین سخت‌افزار ساخت اینتل هستند و بسیاری از آن‌ها در این روند سرعت چندان بالایی ندارند. اما اینتل قصد ندارد برای همکاران تجاری خود صبر کند و به هر قیمتی به رقابت با محصولات آتی AMD بپردازد. به همین دلیل انتظار می‌رود در ماه آینده میلادی شاهد معرفی نسل نهم از پردازنده‌های این شرکت از سری کافی‌لیک باشیم که همراه با ۸ هسته‌ی پردازشی عرضه می‌شوند. معرفی زودهنگام این سری باعث می‌شود که Intel همچنان در عرصه‌ی رقابت با نسل دوم پردازنده‌های رایزن باقی بماند.

این خبر برای اولین‌بار از سوی یکی از منابع ناشناس آلمانی منتشر شده و سپس در نشریه‌ی انگلیسی زبان PC Builders Club به آن اشاره شده است. طبق گفته‌های این منبع، زمان عرضه‌ی نسل بعدی پردازنده‌های اینتل بسیار نزدیک است و احتمال معرفی سری جدید در تاریخ یکم آگوست (۱۰ مرداد) وجود دارد. با این حال اینتل تنها به معرفی بخشی از محصولات جدید خود بسنده خواهد کرد و عرضه عمومی آن‌ها بعد از گذشت مدت زمان طولانی صورت می‌گیرد. بنابراین خرده‌فروشی‌ها و مصرف‌کنندگان عادی باید مدت زمان بیشتری را منتظر عرضه‌ی نسل بعدی پردازنده‌های این شرکت باشند.

باید اشاره کرد که نسل نهم شاهد اولین سری از پردازنده‌های هشت هسته‌ای خواهد بود که برای کاربران معمولی در نظر گرفته شده است. گفته می‌شود نسخه Core i9 9900K به‌عنوان پرچمدار این خانواده در نظر گرفته خواهد شد و از ۸ هسته به همراه ۱۶ تِرد پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌های ۶ هسته‌ای نیز برای نسخه‌های Core i7 و Core i5 در نظر گرفته شده است و در نهایت سری Core i3 از محصولات ۴ هسته‌ای بهره می‌گیرد. طبق گفته‌ها، Core i7-9700K از ۶ هسته و ۱۲ تِرد استفاده می‌کند در حالی که نسخه Core i5 تنها ۶ تِرد خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید