مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی:

رفع سیل آسیب‌های اجتماعی کشور نیازمند اقدامات جهادی است

    کد خبر :328547

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن تشریح اقدامات بهزیستی در حل معضل حاشیه نشینی، احداث پایگاه خدمات اجتماعی در این مناطق را موثرترین راهکار دانست.

دکتر رضا جعفری که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، اظهار کرد: احداث پایگاه‌های خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین از موثرین‌ترین اقداماتی است که سازمان بهزیستی برای رفع معضل حاشیه‌نشینی انجام داده است.

وی با اشاره به این که سازمان بهزیستی متولی رفاه و سلامت اجتماعی است، گفت: رفاه اجتماعی مجموعه ای از اقدامات و شرایطی است که نیازهای فردی، جسمی، روانی و اجتماعی را تامین می‌کند. افزایش رفاه اجتماعی در یک کشور میزان رضایت مردم از زندگی را ارتقا می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی با اشاره به وظایف راهبردی سازمان بهزیستی کشور، عنوان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تامین نیازهای پایه از جمله موارد موثر در ارتقای رفاه اجتماعی مردم هستند.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: سازمان بهزیستی کشور در طول فعالیت خود همواره سعی داشته با بررسی نیازها و بازخوردهای اجتماعی، واکنش‌های مناسبی را در برنامه‌های مختلف خود طراحی و تنظیم کند.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی با اشاره به این که تاسیس و توسعه اورژانس اجتماعی یکی از بهترین دستاوردهای سازمان بهزیستی است، اظهار کرد: احداث پایگاه‌های خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه نشین از موثرترین‌ترین اقداماتی است که سازمان بهزیستی برای رفع معضل حاشیه نشینی انجام داده است.

جعفری با بیان این که بهزیستی یک سازمان تخصصی است، تصریح کرد: نگاه سازمان بهزیستی به آسیب‌های اجتماعی نگاهی علمی است.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی با بیان این که سیل آسیب‌های اجتماعی موجود در کشور نیازمند اقدامات جهادی است، عنوان کرد: سازمان بهزیستی با بررسی‌های علمی و رصد آسیب های اجتماعی تمامی برنامه‌های خود را پیش می‌برد.

وی با اشاره به فعالیت‌های توان بخشی موجود در سازمان بهزیستی، اظهار کرد: در حال حاضر موضوع توانبخشی در سازمان بهزیستی با رویکرد اجتماع محور دنبال می شود، در حالی که سال‌های گذشته اقدامات توانبخشی بهزیستی محدود به افراد ضعیف بود.

به گزارش ایسنا، جعفری همچنین در ادامه اضافه کرد: سازمان بهزیستی تمامی سازمانهای مردم نهاد را به عنوان شرکا و همکاران خود می‌داند، چرا که رفع آسیبهای اجتماعی از توان و اقدام یک سازمان خاص و تخصصی خارج است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید