کانال بتنی، آهو را به کام مرگ کشاند

    کد خبر :328492

کانال بتنی سازمان آب و برق خوزستان که بدون رعایت ضوابط محیط زیستی در منطقه حفاظت‌شده میشداغ احداث شده بار دیگر یک آهو را به کام مرگ کشید: یکی از ۴۰ آهوی باقی‌مانده در منطقه حفاظت‌شده میشداغ.

روز جمعه، کانال بتنی سازمان آب و برق خوزستان که بدون رعایت ضوابط محیط زیستی در منطقه حفاظت‌شده میشداغ احداث شده بار دیگر یک آهو را به کام مرگ کشید.

امیر سرخه، فعال محیط زیست خوزستان با اعلام این خبر گفت: متاسفانه ساعاتی پیش، لاشه یک آهوی شیرده در داخل کانال پای پل کشف شد که زنده ماندن بره این آهو، بدون حضور مادر غیرممکن است.

وی ادامه داد: کانال آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان که از دل منطقه حفاظت‌شده میشداغ عبور می‌کند سال‌هاست از میان اندک بازماندگان نسل آهو در این زیستگاه، قربانی می‌گیرد. آهوانی که هنگام مواجهه با شکارچیان، دامداران یا سگ‌های گله در دشت‌ها در صدد فرار به تپه‌ ماهورهای آن سوی کانال بر آمده و در حالی که می‌کوشند با استرس فراوان از روی پل عبور کنند به داخل کانال بتنی سقوط می‌کنند. جایی که به دلیل شیب زیاد دیواره‌ها خارج شدن از آن غیرممکن است.

سرخه با بیان اینکه طی ماه گذشته 4 آهو در این کانال بتنی تلف شده‌اند می‌گوید: این کانال بتنی که علی‌رغم وعده‌های سازمان آب و برق خوزستان تا کنون اقدامی جهت ایمن‌سازی آن صورت نگرفته، دست در دست عواملی چون مالچ‌پاشی، معدنکاوی غیرمجاز، زباله‌سوزی،کشاورزی غیرمجاز، حضور غیرقانونی گله‌های دام و سگ‌های گله و البته جولان شکارچیان، شرایط منطقه حفاظت‌شده میشداغ را برای بقای آهوان آنقدر نامناسب کرده که از جمعیت سیصد راسی آهو در این منطقه حالا کمتر از 40 راس باقی مانده. جمعیتی که هر از گاه به دنبال برخورداری از امنیت به مرزهای عراق پناه می‌برند و متاسفانه توسط شکارچیان عراقی از پای درمی‌آیند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید