پیام ترامپ به اسد جنجال تبلیغاتی است

  • سیاسی
  • شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ ۹:۰۲
    کد خبر :328392

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: پیام ترامپ به بشار اسد مبنی بر عقب نشینی آمریکا مشروط بر خروج ایران،جنجال تبلیغاتی است.

به گزارش جوان، مصیب نعیمی کارشناس مسائل خاورمیانه درباره پیام ترامپ به بشار اسد مبنی بر عقب نشینی آمریکا از سوریه مشروط بر خروج ایران از خاک این کشور اظهار کرد: این پیام ترامپ نیست بلکه خواست نتانیاهو است که از زبان رئیس جمهور بیان می‌شود.

وی با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی با شروع بحران در سوریه به دنبال تغییر رژیم قانونی بشار اسد در این کشور بودند، گفت: هدف آن‌ها از تغییر رژیم قانونی در سوریه نگرانی از تاثیرگذاری ایران و محور مقاومت در منطقه بود.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه در آغاز بحران سیاسی در سوریه، حکومت قانونی آن به شدت ضعیف بود تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از این وضعیت و با حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی مانند داعش تلاش کردند در منطقه حضور یابند و منافع خود را تامین کنند.

نعیمی با بیان اینکه اکنون نزدیک به هشت سال از بحران سیاسی کشور سوریه گذشته و حکومت مشروع و قانونی آقای بشار اسد در این کشور هر روز منسجم‌تر و قدرتمند‌تر شده است افزود: آمریکایی‌ها و هم پیمانان آن به خوبی می‌دانند که دیگر در شرایط و جایگاهی نیستند که در سوریه بمانند؛ بنابراین تلاش می‌کنند با جنجال‌های تبلیغاتی خروج خود از این کشور را توجیه کنند.

وی در پایان با بیان اینکه هیچ نیروی نظامی سیستماتیک ایرانی در خاک کشور سوریه وجود ندارد و نیرو‌های ما در قالب نیرو‌های مشورتی و مشاوران نظامی به در خواست دولت قانونی بشار اسد در این کشور حضور دارند خاطر نشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی فهمیده اند که درباره مسئله سوریه شکست خورده اند و اکنون برای توجیه خروج خود از خاک این کشور این جنجال‌های تبلیغاتی پوچ و بی پایه و اساس را مطرح می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید