تاثیر مخرب “رشد جهانی مصرف گوشت” بر محیط زیست

    کد خبر :328361

کارشناسان محیط زیست در مطالعه جدیدی هشدار دادند که رشد جهانی مصرف گوشت تاثیر ویرانگر بر محیط زیست دارد.

پروفسور “تیم کی” اپیدمیولوژیستِ دانشگاه آکسفورد و دستیار این تحقیقات خاطر نشان کرد: آنچه در حال وقوع است نگرانی بزرگیست و هرچه مصرف گوشت بیشتر شود تاثیر مخرب آن بر محیط زیست نیز وسیع‌تر و شدیدتر خواهد شد.

این مطالعه که شرح آن در مجله “ساینس” به چاپ رسیده توضیح داده که چطور تولید گوشت و پرورش احشام بر شرایط محیط زیست تاثیر می‌گذارد.

تولید و پرورش احشام در حال حاضر ۱۵ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط انسان را تشکیل می‌دهد که شامل دی‌اکسید کربن،‌ متان و نیتروز اکساید (مونوکسید دی نیتروژن) می‌شود.

به گزارش ایسنا،پرورش احشام و دامداری همچنین از عوامل موثر بر تخریب تنوع زیستی زمین است چراکه اغلب جنگل‌ها و پوشش‌های گیاهیِ وحشی و حومه‌ای با تغییر کاربری به زمین‌های کشاورزی برای پرورش حیوانات تبدیل می‌شوند.

به گزارش شینهوا، در این مقاله همچنین خاطر نشان شده است که رژیم غذایی حاوی گوشت زیاد در عین حال پیامدهای منفی برای سلامت انسان‌ها دارد برای مثال نیترات که در بسیاری از محصولات گوشتیِ فرآوری شده استفاده می‌شود سرطان زاست. با این حال این تاثیرات بسیار کمتر از اثرات سوء “گوشتخواری بی‌رویه” برای محیط زیست است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید