ادعای رسانه ترک: کنترل شهر حلب سوریه به ترکیه واگذار می شود

    کد خبر :328304

آنکاراـ ایرناـ وبسایت خبر7 ترکیه در گزارشی مدعی شد که کنترل شهر حلب در آینده نزدیک در اختیار ترکیه قرار می گیرد و زمینه بازگشت بیش از سه میلیون آواره سوری به این شهر فراهم خواهد شد.

به گزارش بازتاب، وبسایت خبر.7 در گزارشی مدعی واگذاری کنترل شهر حلب به ترکیه در آینده ای نزدیک شد و نوشت: پیش از آغاز جنگ داخلی در سوریه، 5.5 میلیون نفر در شهر حلب زندگی می کردند که با آغاز بحران داخلی این کشور و به دلیل جنگ داخلی، بیش از 75 درصد ساکنان این منطقه مجبور به فرار و مهاجرت شدند.
به نوشته این رسانه، بازسازی و ساخت شهر حلب که روزگاری یکی از شهرهای بزرگ صنعتی خاورمیانه بود، به ترکیه واگذار خواهد شد و در ادامه با فراهم شدن زمینه برقراری زندگی عادی، بیش از سه میلیون آواره سوری از اروپا و ترکیه به حلب باز خواهند گشت و کنترل امنیتی شهر نیز در اختیار نیروهای ترکیه و ارتش آزاد سوریه قرار خواهد گرفت.
این رسانه با استناد به اطلاعات روزنامه ینی شفق اضافه کرد: مذاکرات هیات های روس و ترک برای واگذاری کنترل حلب به ترکیه در جریان است و به گفته فوآد علیکو عضو ائتلاف نیروهای مخالف دولت سوریه، بخش اعظم فرآیند مذاکراه در خصوص واگذاری کنترل حلب، ادلب و حما از نظر سیاسی و نظامی به ترکیه انجام شده است.
به ادعای این رسانه، با خروج نیروهای جنگجو و دولت سوریه از این مناطق، زمینه بازگشت بیش از سه میلیون آواره سوری از ترکیه و اروپا به این منطقه فراهم می شود.
بنا بر اعلام وبسایت خبر.7 و به گفته علیکو، در نیمه دوم سال جاری میلادی، کنترل مناطق شرقی، مرکزی، جنوب و غرب سوریه به ترتیب در اختیار آمریکا ـ نیروهای حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک)، ترکیه ـ ارتش آزاد، روسیه و دولت مرکزی این کشور خواهد بود.
این رسانه به نقل از علیکو افزود: استقرار نیروهای ترکیه در حلب و بازسازی همه زیرساخت های ویران شده این شهر به منظور فراهم کردن زمینه بازگشت بیش از سه میلیون آواره سوری به کشور از حمایت مالی ـ سیاسی کشورهای اروپایی و عربی برخوردار است.
کشور سوریه پس از وقوع جنگ داخلی شاهد حضور غیرقانونی بسیاری از قدرت های بزرگ و بعضی قدرت های منطقه ای شد به طوری که آمریکایی ها با حمایت از شبه نظامیان کُرد از جمله پ.ک.ک و یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) در شمال و شرق این کشور مستقر شدند.
نظامیان ترکیه نیز به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی به شهرهای مختلف این کشور حمله کرده و چهار هزار کیلومتر مربع از مناطق شمال سوریه را به اشغال خود در آوردند.
ترکیه همچنین در قالب تفاهم مذاکرات آستانه و سوچی، 12 پایگاه تحت عنوان ‘نقاط دیده بانی’ در سوریه احداث کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید