روسیه توان لازم برای مقابله با ایران را ندارد

    کد خبر :328289

مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا با تکرار ادعاهای ضد ایرانی گفت که روسیه توان و اراده لازم برای مقابله با اقدامات ایران در سوریه را ندارد

به گزارش بازتاب به نقل از وال استریت ژورنال دن کوتز، مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا، روز پنجشنبه در نشست «امنیتی آسپن» با تکرار ادعاهای ضد ایرانی مقامات آمریکایی گفت: ایران «بازیگر بدی» در عرصه بین المللی است. روسیه اراده و توان لازم برای مقابله اقدامات ایران در سوریه را ندارد.

وی ادامه داد: (خروج از برجام) تأثیر عمده‌ای (بر رویکرد ایران) نداشته است، اما ما همچنان شاهد تلاش‌های مخرب ایرانی‌ها هستیم.

مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا در ادامه ادعاهای فرافکنانه خود علیه کشورمان افزود: پیشتر به ما گفته می شد با توافق هسته‌ای با ایران، رفتار این کشور تغییر خواهد کرد و ما روابط بهتری با ایرانی‌ها خواهیم داشت و می‌توانیم در خصوص مسائل مختلف با آنها گفت‌وگو کنیم و تلاش و همکاری مشترک خواهیم داشت. (بعد از توافق هسته‌ای) چنین چیزی روی نداد و شاهد بودیم که ایرانی‌ها اقدامات خود را تشدید کردند؛ از نظر حمایت از گروه‌های تروریستی، فعالیت‌های مخرب در منطقه، برنامه موشکی، مداخله در دمشق، مداخله یمن و طیف وسیعی از دیگر فعالیت‌ها.

به گزارش ایسنا این در حالی است که ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در دیدار با دونالد ترامپ گفت: گفت‌وگوهای ما سازنده‌تر از آن چیزی بود که انتظار داشتم. این گفت‌وگو بسیار دوستانه بود اما او (ترامپ) در خصوص برخی مسائل شامل توافق هسته‌ای با ایران دیدگاه‌های خود را دارد. اقدامات آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای با ایران نباید منجر به نابودی این توافق شود.

وی تصریح کرد: آمریکا مایل است توجه ایران را به سیاست قاطعانه‌اش یعنی برنامه موشکی این کشور جلب کند اما از نظر من این مساله نباید به نابودی برجام منجر شود، اگر برجام از بین برود بسیار تاسف‌بار خواهد بود.

رییس‌جمهور روسیه افزود: موضع مسکو در قبال برنامه هسته‌ای ایران تغییر نکرده است و ما بر این باوریم که برجام ابزاری است که عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای را در جهان و به ویژه در منطقه تضمین می‌کند.

پوتین همچنین گفت: ایران یکی از کشورهایی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیشترین نظارت را بر آن دارد و اگر این توافق نابود شود باعث تاسف است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید