حکم استرداد پوجدمون به اسپانیا ملغی شد

    کد خبر :328283

قاضی دادگاه عالی اسپانیا درخواست استرداد برای شش تن از سیاستمداران حامی استقلال کاتالونیا از جمله رهبر در تبعید این منطقه خودمختار را ملغی کرد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کارلس پوجدمون پس از رفراندوم اول اکتبر 2017 برای جلوگیری از دستگیری توسط مقام‌های اسپانیایی ابتدا به بلژیک گریخت و سپس به آلمان رفت؛ وی در مارس سال جاری میلادی در آلمان بازداشت شد.

قاضی پابلو لیارنا، از دادگاه عالی اسپانیا با اشاره به ارزیابی‌های تصمیم دادگاه آلمان اعلام کرد که مساله استرداد پوجدمون فاقد مدارک لازم است و پرونده وی را به همراه چند تن دیگر از مقام‌های سیاسی منطقه کاتالونیا ملغی کرد.

این قاضی دادگاه عالی اسپانیا پس از آن احکام مربوط به درخواست استرداد پوجدمون را ملغی کرد که دادگاه آلمان اخیرا حکم داد که پوجدمون را نمی‌توان به اتهام شورش و ایجاد اختلال به اسپانیا بازگرداند و تنها می‌توان به اتهام ارتباط با اختلاس مرتبط با سوءاستفاده از منابع دولتی برای برگزاری رفراندوم وی را مورد محاکمه قرار داد.

اگر پوجدمون و سایر سیاستمداران تحت پیگرد به اتهام تنها اختلاس مسترد شوند دادستان‌های اسپانیایی قادر خواهند بود تا این افراد را به این اتهام مورد محاکمه قرار دهند.

اتهام شورش و اختلال در نظم دولتی حداکثر 30 سال حبس در اسپانیا دارد اما سوءاستفاده از منابع دولتی حکمی برابر با 12 سال برای مجرمان در پی خواهد داشت.

این قاضی دادگاه عالی اسپانیا در حکم خود که روز پنجشنبه منتشر شد حکم دستگیری بین‌المللی برای شش سیاستمدار سابق کاتالونیا را نیز ملغی اعلام کرد؛ اقدامی که برای جنبش جدایی طلبی کاتالونیا یک پیروزی در برابر دولت مرکزی اسپانیا محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید