چین: به تجارت و همکاری با ایران ادامه می‌دهیم

    کد خبر :328261

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: پکن به شدت با سیاست اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه ایران مخالف بوده است و با تجارت و همکاری با ایران در قالب تعهدات بین‌المللی ادامه می‌دهد.

به گزارش بازتاب، به نقل از اسپوتنیک، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: این کشور به شدت مخالف سیاست اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران است و به همکاری تجاری با ایران ادامه خواهد داد.

گائو فنگ سخنگوی وزارت بازرگانی چین درباره شکایت ایران به دیوان دادگستری بین‌المللی گفت: ایران همچنان یکی از شرکای تجاری مهم چین در آسیا باقی خواهد ماند. دو کشور روابط تجاری خود را حفظ خواهند کرد. در سال ۲۰۱۷ حجم مبادلات دوجانبه بین دو کشور با ۱۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به ۳۷.۱ میلیارد دلار رسید.

گائو ادامه داد: چین تعهدات بین‌المللی خود را نقض نمی‌کند و به تعامل تجاری با ایران ادامه می‌دهد، اوایل هفته جاری ایران از آمریکا به دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل اعمال تحریم‌های غیرقانونی شکایت کرد. در روز ۸ می‌دونالد ترامپ به طور رسمی آمریکا را از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران خارج کرد و از آن زمان به بعد در تلاش است تا دیگر کشور‌ها از جمله چین و هند را به توقف خرید نفت از ایران منع کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید