تاثیر تعرفه‌های آمریکا بر قیمت خودرو

    کد خبر :328211

گروه‌های تجاری می‌گویند: تعرفه‌های آمریکا می‌تواند قیمت خودرو را سالانه،۸۳ میلیارد دلار بالا ببرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، پنج‌شنبه، گروهی از نمایندگان خودروسازان مهم آمریکا، به وزارت تجارت آمریکا می‌گویند که تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر واردات خودرو و قطعات آن، قیمت خودروهای آمریکا را سالی ۸۳ میلیارد دلار افزایش می‌دهد و صدها هزار شغل را از بین می‌برد.

اتحادیه‌ای از تولیدکنندگان اتومبیل که اعضای آن شامل جنرال موتورز، فولکس‌واگن و تویوتاموتور هستند اعلام کردند که در نظر دارند روز پنج‌شنبه در یک جلسه استشهاد عمومی، در این مورد هشدار دهند.

این گروه در متن بیانیه‌ای که در روز چهارشنبه منتشر شد گفته است: واردات بالاتر خودرو می‌تواند به خانواده‌ها و کارگران آمریکایی در کنار اقتصاد، آسیب بزند. این کار باعث می‌شود قیمت خودروهای وارداتی نزدیک به ۶۰۰۰ دلار افزایش یابند و خودروهای آمریکایی هم با افزایش قیمت ۲۰۰۰ دلاری روبرو می‌شوند.

گروه‌های خودروسازی اتحادیه اروپا، ژاپن، کانادا، مکزیک، به همراه فولکس‌واگن و اتحادیه کارگران خودروی یونایتد، در بین کسانی هستند که قرار است در این جلسه شهادت دهند.

در ماه می، دولت ترامپ اعلام کرد که تحقیقی را در مورد این‌که آیا واردات خودرو و قطعات آن، تهدیدی برای آمریکا محسوب می‌شوند یانه، آغاز کرد و رییس‌جمهور دونالد ترامپ بارها اعلام کرده است که به سرعت تعرفه‌هایی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد را در این مورد اعمال خواهد کرد.

وزارت تجارت آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد که هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته است و در نظر دارد که تحقیقات خود را تا چند ماه آینده تکمیل کند.

صنعت خودروسازی در کنار هم، کمپینی در مقیاس وسیع به راه انداخته است تا با تعرفه‌ها مقابله کنند.

شرکت‌ها هشدار می‌دهند به علت قیمت‌های بالاتر فروش خودرو کندتر می‌شود، مشاغل بسیاری از دست می‌رود و هزینه‌کردها در بخش خودروهای خودران کاهش می‌یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید